Jeannas Universum

25 maj 2011

Spöket på Wallcottage

Filed under: Family, Supernatural — Jeanna @ 10:16

Jag har nämnt att det har spökat här innan men nu har det kommit igång igen efter att det har varit tyst ett tag. (Vissa nätter är det ett jäkla liv här med massa dån, fotsteg och saker som åker i golvet.)

I söndagskväll tvättade jag upp toppen jag ska ha på begravningen imogron och strök den. När jag var klar hängde jag den på ena handtaget på garderobsdörren. Den natten hade jag svårt att sova och var uppe och sprang tre gånger. Varje gång jag gick förbi rummet med garderoberna stod dörren öppen på vid gavel till just den garderoben där tröjan hängde. Tre gången under natten fick jag alltså stänga den. (Självklart undersökte jag om något hade kunnat få dörren att åka upp men hittade ingen orsak.) Dagen och natten efter var det sedan lugnt fram tills igår förmiddag då jag skulle åka iväg och svepa farfar. Jag duschade, klädde på mig i klädkammaren (då var garderoben stängd), plockade ihop allt jag skulle ha med mig och gick sedan och klädde på mig ytterskorna. Jag skulle precis larma huset när jag blev osäker på ifall jag låst dörren på framsidan så jag springen in i huset igen och när jag passerar klädkammaren står åter igen samma garderobsdörr med min begravningstopp hängandes på vid gavel. (En minut tidigare hade den alltså varit stängd.)

Hm…

Framöver när jag har ork och lust ska jag berätta vad som hände ena natten när jag sov brevid farfar på sjukhuset (det är bara mamma som har hört det än så länge) och när jag ytterligare har tid ska jag berätta allt som hände kring pappas död. (Käre lille pappa hade en massa för sig när han hade gått bort, så pass att jag till slut fick ta mig en prat med honom och be honom lämna mig i fred ett tag så att jag fick sova om nätterna.)

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

