Jeannas Universum

26 maj 2011

The new hairdo

Filed under: myself and I — Jeanna @ 17:09

Jag har klippt mig och färgat håret… Jag har klippt upp det en hel del (men sparat längderna) och sedan färgat det väldigt rött igen. (Jag färgade det så här rött precis innan jag åkte till Sydamerika: IQ-fiskmås var det beslutet! Gissa hur många dagar det tog  i den starka solen innan mitt hår inte var speciellt rött längre?)

Jag glömmer bort att mitt hår egentligen är rätt så långt, eftersom det är lockigt åker det upp en hel del menar jag. (Den enda gånger jag ”minns” att mitt hår är långt är när jag kommer ut ur duschen.) Precis innan jag klippte mig mätte jag faktiskt hur långt ner på ryggen mitt hår gick och det visade sig vara 34 cm. Nu är det visserligen inte riktigt lika långt längre (några cm kortare bara) men, det är ju faktiskt hyffsat långt ändå…

Nu kan jag både gifta mig och gå på diverse baler och dylikt och ha snygga håruppsättningar när jag har fått lite längd på det. (Eller jag tar tillbaka det…jag ska inte har håruppsättning på mitt bröllop utan jag ska ha utsläppt hår med ”katolsk” slöja.)


Jag tog denna bilden tidigt imorse innan jag åkte till kyrkan. (Jag var i kyrkan 2 timmar innan begravningen eftersom jag hjälpte till med kistan och blommorna.) Hrm, det STORA och icke så trevliga munsåret jag lyckats få bjuder jag på…


Denna bilden tog jag nyss på mammasas trapp när jag kom hem. (Jag måste poängtera att solglasögonen är pappas gammla pilotbrillor från 80-talet som jag har snott ifrån mamma.)

4 kommentarer »

  1. I like it red! =) Av någon anledning är jag inne i en ”jag älskar rött hår period” just nu! =) Jag har lite guldröttbrunt i mitt nu, mest guld — till hösten blir det lite rödare..

    Kommentar av Linnea — 27 maj 2011 @ 08:40

    • Tack tack, Linnea!🙂 Nu har jag iofs inte sett dig i verkligheten men på dina bilder så gillar jag din hårfärg.
      Jag är för övrigt också inne i en röd period nu. Efter att i åratal färgat det i olika bruna nyanser älskar jag bara rött nu och att färga det brunt igen känns främmande.

      Kommentar av Jeanna — 27 maj 2011 @ 09:11

  2. Du är så fin i rött hår! Jätte snyggt!🙂

    Kommentar av Annicka — 28 maj 2011 @ 09:13

    • Tack så jättemycket, gumman!😀

      Kommentar av Jeanna — 28 maj 2011 @ 18:30


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

