Jeannas Universum

30 maj 2011

Helgen som gick

Filed under: Daily Life — Jeanna @ 08:51

Denna helgen har bara flugit förbi, jag vet inte vart all tid tar vägen?

I lördags förmiddags var jag och hämtade Jamie på Hasselbcken och sedan körde vi in till Karlshamn där han bjöd mig på lunch. -Herrklubben hade träff så jag var chaffis och som tack blev jag alltså bjuden på lunch av lillebror (jag vet faktiskt inte när han och jag åt ihop på tu man hand senast?). Efter lunchen bar det av till Långasjönäs där jag möttes av ett gäng pirater (läs de andra medlemmarna i Herrklubben som var utklädda pirater) och där släppte jag av Jamie. Därefter bar det av till mamma och där tillbringade jag resten av dagen med att vara trädgårdsmästare. Både mamma och jag slet i hennes trädgård, tro vi gav upp runt 19:30 tiden då vi gick in och åt fläskstek som mamma hade lagat till och sedan blev det pyssel på datorn med diverse tackkort och dylikt. Vid  midnatt ringde lillebror och då var det dags att vara taxi igen, var inte hemma hos mamma igen förrän klockan var runt 01:40-tiden.

Vid 9-tiden på söndagen begav sig jag och mamma os av till Ronneby. Först blev det strosande i parken och på loppmarknaden (jag handlade en vit aftonväska med strassspänne, ett halsband, ett armband och en lampa) och därefter avnjöt vi en morsdagslunch ihop. Efter lunchen var vi och hämtade mormor och sedan tog vi henne med ut på färd. Efter färden avnjöt vi kaffe och tårta hemma hos mormor som jag hade haft med mig och senare på kvällen åkte jag och mamma tillbaka hem igen.

*Poff* Det var den helgen det!

Idag är jag faktiskt hemma i mitt egna hus! (Jag räknade ut att i maj månad har jag endast sovit 5-6 nätter hemma hos mitt, resten har antingen varit på sjukhuset eller hemma hos mamma.) Jag har god lust att bara slappa idag (eftersom jag tisdag-torsdag har ett 90-års kalas och ett 80-års kalas att laga mat och baka till) men jag har egentligen inte tid; När jag väl är hemma har jag så jäkla mycket att göra! Hela denna veckan är uppbokad med kalas och jobb så när jag nu väl är på Wallcottage får jag f-a-n ta tag i och göra alla ”måsten” åt mig själv. (Det är ju så, denna månaden har det inte blivit mycket gjort för egen del…jag har ju hjälpt alla andra.)

Jag har en del jobb nästa vecka också sedan ska jag jäkla ha ”semester” i några dagar!

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

