Jeannas Universum

31 maj 2011

Jamies studentbal ano 1999

Filed under: Family, Memories — Jeanna @ 23:17

Jag nämnde Jamies studentbal i förra inlägget så jag kan inte låta bli att lägga upp bilder på honom också. Han var så fin och han var så gentlemannamässig; Han öppnade dörrar, drog ut stolen och till och med på natten när de skulle köras hem kom han och ledde sin dam under armen! (Hrm, märks det eller att han har Monika till mamma och Jeanna till syster? Vett och etikett menar jag.)

Jag fick vara chauförr på hans bal och fick hämta damen i Pukavik (ja, alltså lillebror fanns ju också givetvis i bilen, jag körde ju inte själv). Jag lånade mina föräldrars Mercedes och var själv klädd i en blå och silverfärgas sari som var inhandlad i Indien några månader innan. Tidigare på dagen hade jag varit i Kalrshamn och handlat en blomma till damen och eftersom Jamie hade frågat vilken färg hon skulle ha på klänningen valde jag en lilja eftersom jag tyckte det skulle matcha bäst. Jamie hade faktiskt en väldig tur; Vi behövde inte köpa en ny frack till honom utan farfars vigselfrack från 1943 (!) passade honom! (Jag måste passa på att gnälla lite: Jamie var den enda på balen som hade frack! Alla andra killarna hade sin studentkostym. Förlåt mig men är det bal så är det och då ska man jäkla inte ha kostym! Vi sydde upp en kostym till Jamie också men den hade han endast på själva studentdagen.)

När vi kom till Pukavik gick Jamie och hämtade sin dam med liljan i famnen och jag stod beredd vid passagerardörren. När de kom gående var de så fina (du skulle ha sett Cissi!); Jamie var rakryggad och höll sin dam korrekt under armen och när de kom fram till bilen öppnade jag bildörren med en nigande bockning och Jamie hjälpte sin dam in i bilen. När även Jamie hade satt sig öppnade jag champangen, hällde upp i glasen som jag räkte över och slog sedan igen dörren och satte mig i förarsätet och körde iväg. (Här ska jag påpeka att Jamies dam fick då iallafall riktig champange i riktiga champangekristallglas!)

Ni tycker säkert att allt detta är fånigt men jag bryr mig inte ett jäkla dugg! -Man ska göra skillnad på fest och vardag och är det bal så är det! (Och jag älskar ju som sagt sådant här!)

(Anna W – Det är du och jag som får bilda klubb på detta området!)

Jamie iklädd farfars vigselfrack.

4 kommentarer »

  1. Självklart ska man ha frack på bal, åtminstone smoking om man absolut inte vill ha frack. Dåligt! Är det bara vi kvinnor som ska lägga pengar på kläderna eller???😉

    Kommentar av Linnea — 1 juni 2011 @ 09:06

    • Jag håller med dig till 100%!!!😀

      Kommentar av Jeanna — 3 juni 2011 @ 20:21

  2. Jag håller helt med!!

    Kommentar av Anna — 1 juni 2011 @ 20:42

    • 😀😀😀 Jag tror Anna att Linnea får vara med i våran klubb nu också!😉

      Kommentar av Jeanna — 3 juni 2011 @ 20:22


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

