Jeannas Universum

3 juni 2011

Studentbal

Filed under: Clothing — Jeanna @ 20:19

Efter bröllopet bar det av till Karlshamn och detta årets studentbal på Vägga. -Vilka vackra klänningar! Har man pippi på vackra (bal)klänningar (som jag har) så är man salig en dag som denna! Bilder jag egentligen var där för att ta tänker jag inte lägga upp här, dock kan jag inte motstå frestelsen att lägga upp ett par bilder som jag tog i smyg på en klänning som jag förälskade mig i och som är väldigt mycket ”Jeanna”. Priset (enligt Fröken Jeanna) till detta årets vackraste studentbalklänning på Vägga går till…

Är det någon mer än jag som tänker på den goda fen i ”Trollkaren från Oz” när ni ser den här klänningen? (Bilden är inte den bästa på klänningen med jag tog som sagt den i smyg med mitt teleobjektiv.)

En ljust rosa klänning, med en kjol i tyll och ett liv med pärlor och strass. -Vilken ”Jeannaklänning”.

10 kommentarer »

  1. En askungeklänning! För att inte tala om den där fina skon som skymtar fram därunder…

    Kommentar av Cissi — 3 juni 2011 @ 20:44

    • Men eller hur!!!😀

      Kommentar av Jeanna — 3 juni 2011 @ 20:58

  2. Wow första bilden är bara så bra! =) Nu vet jag precis vad du gillar för klänning – synd att vi inte kände varandra när jag jobbade på singoalla – så hade du kunnat komma dit en kväll och kolla och kanske prova… hihi. Jag hade en del favoriter i butiken, men det är ju så här, klänningar är finast på. Men den ena var mörkt grön iallafall.

    Kommentar av Linnea — 3 juni 2011 @ 22:27

    • Jag försökta ta på tjejen där hon stod själv med sitt paraply men det gick inte, folk var runt henne hela tiden. (Och jag kände mig lite creepy där jag stod med mitt teleobjektiv riktat mot henne. Visserligen hade jag kunnat gå fram och frågat om jag fick ta en bild av henne men eftersom jag inte kände henne och inte kom från en tidning kändes det lite opassande tyckte jag.)
      Jag älskar princessmodellen på klänningar och gärna axelbandslösa sådana. Tyllkjolar är gudomligt tycker jag men den sortens klänning anser jag passa på en viss typ av tillställningar (som typ studentbal) och en sådan klänning kan man som tjej bara ha upp till en viss ålder i mitt tycke. (Vad jag menar är, tänk om min mamma hade dykt upp i en pnrincessklänning med stor tyllkjol! -Det hade ju aldrig fungerat! Jag anser mig på gränsen för gammal för en sådan klänning till och med.)
      Jag har en länkt till en av mina amarikanska klänningar:
      http://jeannas.webblogg.se/2009/april/californian-prom-dress.html#comment

      Om du vill se min smak lite mer kan du titta här: Här är två länkar till en balklänningstävling jag hade på min förra blogg för snart två når sedan:
      http://jeannas.webblogg.se/2009/april/tavling-balklanningar-2009.html#comment
      http://jeannas.webblogg.se/2009/april/arets-balklanning.html#comment

      Jag har sjukt mycket långklänningar! Tror jag ska fotografera av flera utav dom och lägga upp dom på min blogg framöver…när jag hinner…

      Kommentar av Jeanna — 4 juni 2011 @ 08:39

      • Linnea: Jag glömde ju att säga: Igår på studentbalen hade alla killarna som jag såg kostymer på sig! Usch så hemskt! Jag kan inte rå för det men jag tycker att det är så opassande ihop med de vackra balklänninganra!

        Kommentar av Jeanna — 4 juni 2011 @ 09:41

  3. En fantastiskt vacker klänning! Jag älskar också att klä mig i kjol och klänning men har en varierad smak…beroende på humör och tillfälle!🙂

    Kommentar av susalull — 5 juni 2011 @ 00:23

    • Den är så fin så fin klänningen. (Jag har ju lite prinsesskomplex eller något.) Jag bär till 99% alltid klänning eller kjol. (Första året jag pluggade i Kristianstad dök jag en kall vinterdag upp i ett par jeans. Hela min klass var jätteförvånade! ”Jeanna har byxor på sig!!” Det var första gången på ett halvår de inte så mig i kjol/klänning.)
      Jag har också helt varierande stil på mina klänningar och kjolar i min garderob. Allt från väldigt flickaktig och gulligt till väldigt rockigt. Men jag ljuger inte om jag säger att jag har MINST 20 långklänningar av den finare sorten.🙂🙂🙂 -Och när jag jag använda alla dessa när jag bor här hade jag tänkt? Ja, det kan man ju fråga sig…

      Kommentar av Jeanna — 5 juni 2011 @ 07:32

  4. Vad kul att se alla klänningar du lagt ut tidigare! Jag gillade nog den med rosa bakgrund bäst! =) Jag gillar sjöjungfruskärning bäst – det är så vackert tycker jag. Personligen tycker jag inte att man ska ha vitt på bal, som en del har. Men din vita klänning var jättefin – helt i min smak!

    Så en detalj på bilden med paraplyet, visst hade det varit kul om hon hade hållit lite med graciöst i paraplyet, sånt där kan jag verkligen tänka på. Jag gillar ändå bilden, den är super. Och ibland blir det ju bäst när man smygtar!😉

    Kommentar av Linnea — 5 juni 2011 @ 09:38

    • Jag tycker med att sjöjungfruskärning är vackert, men tyvärr är det en stil som inte passar min kropp. Jag har ingen markerd midja utan min överkropp är väldigt rak i förhållande till höfterna. Men de som klär i den stilen är det jättevackert på. (Jag föredrar axelbandslös princessstil på klänningar till mig själv.)

      Jag gillar heller inte vitt på bal, jag tycker det ser ut som en brudklänning då. Min amerikanska balklänning ser vit ut på bilden men den är lila (jag vet, det låter lite konstigt men ibland är det svårt att på bild få fram rätt nyans).🙂

      Kommentar av Jeanna — 5 juni 2011 @ 14:02

      • Jag glömde ju skriva att jag håller med dig ang paraplyet.🙂 När hon gick runt med det i parken tänkte jag på Charlston under inbördeskriget. (Dvs ”Nord och Syd” fast på riktigt under den tiden.)

        Kommentar av Jeanna — 5 juni 2011 @ 14:05


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

