Jeannas Universum

5 juni 2011

Farmor Margits 90-års dag

Filed under: Baking, Celebration, Family, Party — Jeanna @ 07:14

Den 1 juni fyllde farmor 90 och jag var där hela dagen och hjälpte till. Det var öppet hus så gäster fick komma och gå som de ville. För att underlätta med maten hade jag lagat till en kall buffé; När folk kan droppa in när som är det inte så lätt att ha varm mat. Vidare hade farmor beställt en jodsgubbstårta med mycket grädde utav mig. Allt gick bra fram tills klockan närmade sig 17.30 på kvällen, strax innan kvällsgästerna dök upp. Farmor började må dåligt och så förblev det hela kvällen. Tyvärr kunde farmor därefter inte vara delaktig på den resterande delen av hennes 90-årsdag, stackaren. (Mamma och jag stannade kvar och diskade och städade undan när sista gästen hade gått. Kl 21:45 när vi var färdiga mådde farmor lite bättre som tur väl var.)

(Farmor är så söt: Hon ville betala mig för allt jag hade gjort på hennes 90-års dag samt att hon ville betala mig för veckan jag satt hos farfar. -Det var en väldigt gullig gest men jag förklarade vänligt att jag vägrade ta emot pengar för sådana saker jag gör utav kärlek. Visst är det gulligt av henne att visa tacksamhet, men det skulle aldrig falla mig in att ta emot pengar för något sådant.)


Tyvärr fick jag knappt några bilder på farmor dagen hon fyllde 90, men ni får hålla tillgodo med denna.

Jordgubbstårtan jag bakade till farmor blev så här.

Lukas fick också presenter denna dag av faster Jeanna. Bland annat dessa söta Nalle Puh tofflor. (Pappa Jamie fotograf med Faster Jeannas kamera.)

Lukas lånade faster Jeannas kamera och fotograferade hejvildt, och här är en av bilderna på pappa Jamie som han tog. (Hur smart är inte den gossen om han helt själv klarar ta bilder med min systemkamera?)

4 kommentarer »

  1. Söt bild på din farmor! Och ännu en fin tårta!😉 TÄnk, min mormor hette också Rut! Men min farmor heter Aina! =)

    Kommentar av Linnea — 5 juni 2011 @ 09:31

    • Nja, jag gillar inte riktigt den bilden på famor men jag hann knappt ta bild på henne under dagen och sedan på kvällen mådde hon som sagt dåligt, men tack ändå.
      Aina, vilket fint namn!🙂

      Kommentar av Jeanna — 5 juni 2011 @ 13:57

  2. Söt hon är! Ser lite av farmor i henne..

    Kommentar av Hanna — 6 juni 2011 @ 17:17

    • Hon är snäll min farmor!🙂
      Jag tycker att Margit och Solvig är mer likavarande nu på äldre dar än vad de var innan.
      (Till er som inte känner Hanna så är hon min nästkusin: Hannas farmor och min farmor är syskon.)

      Kommentar av Jeanna — 7 juni 2011 @ 07:23


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

