Jeannas Universum

5 juni 2011

Mammas morsdagspresent

Filed under: Flowers, Gifts — Jeanna @ 08:37

Mammas morsdagspresent blev en operation avledande manöver; Den inhandlades i hemlighet på Keukenhof utanför Amsterdam.

Både mamma och jag hade hittat en tulpan i parken som vi förälskade oss i – en grön papegojtulpan. Vid utgången till Keukenhof såldes sedan en massa tulpanlökar och mamma och jag hadlade på oss en hel del. Precis när vi skulle gå hittade vi den gröna tulpanen som vi tyckte var så vacker men vi hann inte köpa den eftersom bussen skulle gå. Jag bad då Susanne avleda mamma så sprang jag lite snabbt tillbaka ock köpte 20 st lökar med just den tulpanen (jag tänkte att jag skulle hinna eftersom det ändå tog en liten stund tills alla hade gått på bussen osv.) Mamma pratade om den löken flera gånger på hemvägen och ångrade att hon inte hade köpt den. Behöver jag säga att hon blev väldigt glad och förvånad när hon sedan fick sin morsdagspresent! 

Som morsdagpresent ”pimpade” jag även i år hennes trädgård. (Fast denna gången blev det till morsdag och inte födelsedag.) Tyvärr har jag inga bilder på årets pimpning så ni får hålla tillgodo med förra årets bilder. (Även i år valde jag rosa blommor.)

Mammas pimpade trädgård

Tulpanen som inspirerade oss på Keukenhof.


Tulpanen som jag köpte.

2 kommentarer »

  1. Superhärlig – tänk så många olika tulpaner det finns! =)

    Kommentar av Linnea — 5 juni 2011 @ 09:21

    • Men visst finns det.🙂

      Kommentar av Jeanna — 5 juni 2011 @ 13:52


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

