Jeannas Universum

5 juni 2011

Mormor Ruts 80-års dag

Filed under: Baking, Celebration, Family, Party — Jeanna @ 07:24

Den 2 juni fyllde sedan mormor 80. Vi var ett helt gäng som åkte hem till henne med tårtor och kakor och firade henne. (Mormor bor på ett servicehem så det blev ”endast” tårta med tillbehör på hennes födelsedag.)


Mormor på sin högtidsdag. (Fotograf är kusin Tytte med min kamera.)

Även mormor fick en jordgubbstårta (jag ändrade lite på utseendet bara för de kunde ju inte få exakt lika dana). Jag bakade tårtbottnen kl 23:30 efter farmors kalas; Då ska jag villigt erkänna att jag var lite smått lättirriterad för jag ville bara gå och lägga mig.

4 kommentarer »

  1. Tänk så fint det är med krans! Det hade vi ofta när vi var små! =) Och vilken fin tårta, jag är impad! Det blir så fint med spritsad grädde!

    Kommentar av Linnea — 5 juni 2011 @ 09:29

    • Jag tycker med att det är jättefint med kransar. Till midsommar när jag var mindre gjorde mamma alltid krans till mig och sedan när jag bli äldre gjorde jag krans själv.
      Tack. Jag tycker om att baka men gräddtårta är inte min favorit precis (för mycket grädde för min smak). Och visst gör spritsad grädde en stor skillnad.🙂

      Kommentar av Jeanna — 5 juni 2011 @ 13:56

  2. Älskar grädde!!;) inte visste jag att du hade sån talang!

    Kommentar av Hanna — 6 juni 2011 @ 17:21

    • Gör du? -Det ska jag lägga på minnet!😉
      Hihi, ja du Hanna, jag har så många talanger att det är helt otroligt! -Nää, men skämt å sido så tycker jag det är kul att baka, jag har bara inte gjort det på länge.

      Kommentar av Jeanna — 7 juni 2011 @ 07:26


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

