Jeannas Universum

6 juni 2011

Gud

Filed under: South America, Travelling — Jeanna @ 08:07

6 kommentarer »

  1. Helt fantastiskt att man kan ta rulltrappan upp till Gud nuförtiden!!!😉

    Skämt åsido, vackra bilder som fick mig att tänka på en underbar låt med Ulf Lundell:

    ”Vill du se ett underverk
    Vill du se ett mirakel i dag.
    Gå upp på klippan
    Gå upp på ett berg
    Gå dit upp
    Och stanna kvar där ett tag.
    Du behöver inga processioner
    Ingen guldbroderad skrud.
    Du behöver inga orgeltoner
    För att gå upp och möta Gud”

    ur Upp på klippan Text o musik U.Lundell

    Kommentar av Susanne — 6 juni 2011 @ 12:58

  2. Ja, tänk att man kan ta trrappan upp till honom så där bara!😉 Själv så dansade jag sampb på vägen upp till Gud (men mer om det i ett annat inlägg).
    Vacker text, har inte hört den innan men jag gillar den!🙂

    Kommentar av Jeanna — 6 juni 2011 @ 15:43

  3. Mäktiga bilder – verkligen. Den statyn är något alldeles särskilt. Jättefint! Och jag gillar texten också från Susanne.

    Kommentar av Linnea — 6 juni 2011 @ 20:23

    • Jag rös när vi flög in över Rio på kvällen och statyn var upplyst. Jag rös ytterligare igen sedan när vi stod där uppe. Själva känslan av att stå där höggt uppe på toppen med himlen runt omkring, mitt emot Gud, och Rio Liggandes nedanför var en mäktig känsla.🙂

      Kommentar av Jeanna — 7 juni 2011 @ 07:43

  4. …Konstigt att det ser ut som om Gud har tummen mitt i näven!🙂 …Med tanke på allt han åstadkommit, menar jag. Fast det är ju en rysligt liten tumme, plus att han har sin andra också. Magic fingers, kanske?

    Kommentar av Cissi — 7 juni 2011 @ 09:58

    • Vad rolig du är! Du har alltid så bra kommentarer.🙂

      Kommentar av Jeanna — 8 juni 2011 @ 20:35


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

