Jeannas Universum

10 juni 2011

Ibland blir det inte som man har tänkt sig

Filed under: Photography, Wedding — Jeanna @ 09:13

Jag skrev i kommentarerna på ”Bröllopsfotograf” om en bekant till mig. (Jag tänker inte nämna några namn för jag vill inte hänga ut någon.) Iallfall så skulle denna tjejen gifta sig och hennes blivande mans släkting erbjöd sig att ta alla bilderna under dagen. Killen som skulle vara fotograf hade inte detta som yrke utan han hade köpt en ny systemkamera och var lite mer av kategorien hobbyfotograf. Tjejen var lite smått skeptiskt till en början att ha en ovan bröllopsfotograf men gick till slut med på det eftersom de skulle spara så mycket pengar på det.

Bröllopet kom och gick och dagen då hon fick bilderna bröt hon nästan samman. Eller för att uttrycka det så här: Hade bilderna varit vanliga festbilder hade de varit roliga, som bröllopsbilder var det rena  rama katastrofen! Det var snett och det var vingt och det var ur fokus och lite underliga motiv här och var. Eller låt mig uttrycka mig så här: Fotografen hade inte hållt sig nykter på bröllopet, och att han blev allt fullare ju längre bröllopet hade pågått syntes mycket väl på bilderna!

Jag tycker så synd om den stackars tjejen för hon satt och grät när hon visade bilderna medan jag inte kunde hålla mig för skratt och jag låg mer bubbelvikt för varje bild jag såg.

(Ett litet tillägg till min släkt och vänner: Jag har sagt detta förr men jag upprepar det igen. Om ni en dag behöver en fotograf ska ni BARA tillfråga mig om ni gillar min stil som fotograf! Ni ska BARA fråga mig om ni känner att det jag presterar är vad ni vill ha och förväntar er av en fotograf. Gör ni inte det ska ni inte fråga mig för att vara schyst för det är viktigt att hitta en fotograf som passar just er. Jag skulle ALDRIG bli sur eller ta det personligt om ni valde någon annan över mig!)

4 kommentarer »

  1. Jag väljer dig!!;)

    Kommentar av Hanna — 10 juni 2011 @ 09:49

    • Åh, vad söt du är! *Kramar om*

      Kommentar av Jeanna — 10 juni 2011 @ 09:56

  2. Jag skulle med glädje be dig fotografera mitt bröllop…om jag gifter mig här i närheten…😉 Kram!

    Kommentar av Susanne — 12 juni 2011 @ 00:23

    • Åh, nu vet jag inte alls vad jag ska säga…blev faktiskt lite rörd! Men TACK finaste Susanne!!! Du vet att jag beundrar dina bilder och din kreativitet väldigt mycket!!! *Love*

      Kommentar av Jeanna — 13 juni 2011 @ 13:20


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

