Jeannas Universum

4 juli 2011

Happy Independence Day!

Filed under: America, Celebration — Jeanna @ 06:49

…och grattis USA på din 235 års födelsedag!

Min Amerikanska flagga är hissad (det var det första jag gjorde i morse när jag kom hem ifrån helgens jobb) och idag ser jag mig själv som en amerikan och jag känner mig tåröggt patriotisk.

Med stort vemod firar jag denna dag i år i Sverige. Jag hade givit vad som helst för att få vara i USA idag; Har ni aldrig upplevt en ”4th of July” i USA så rekomenderar jag varmt er att göra det någon gång i era liv för det finns ingenting som kan mäta sig med det i den kategorin och det är svårt att beskiva…man måste uppleva det!

Fast…jag tänker självklart inte låta denna dagen passera i min svenska tillvaro utan att uppmärksamma den! Miss Jeanna gör det bästa av situationen idag! *Ler*

(Bild: http://www.lahabra90631.com)

 

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

