Jeannas Universum

6 juli 2011

Inte så mycket bloggande

Filed under: Daily Life — Jeanna @ 10:45

Nej… Som ni märker är det torka på min blogg; Inte för att jag inte har något att skriva om (för jag har egentligen en massa nytt jag hade velat dela med mig utav) utan för att jag som sagt inte har tid!

De senaste två veckorna har jag jobbar väldigt mycket och göra lika så denna veckan, igår var min enda  lediga dag denna veckan. Mamma och jag hade egentligen planer på att jobba i min trädgårn men jag avbokade det eftersom jag inte fått alls mycket sömn på senare tid och behövde en ”sovdag”. Efter att ha varit uppe klockan 06.00 på morgonen, kört iväg och lämnat min bil på verkstaden och sedan åkt inlines hem somnade jag om. (Den där inlinesturen hem ska jag berätta om senare för det var…rolig.) Jag vaknade sedan kl 13:30 och jag hittade då mamma i min trädgård. -Hon ränsade ogräs och hållt på i flera timmar medan jag sov. Snälla, gulliga lilla mamma!!!

Nu är jag av principen att kan man inte sköta en trädgård ska man inte bo i hus eller bo i hus med stor tomt (min är på över 2000 kvadratmeter). Jag brukar ta väl han om min trädgård men hade kommit på lite efterkälke nu eftersom jag dels jobbat så mycket och dels varit iväg och hjälpt andra hit och dit. (Sedan är det ju lite så att bor man själv så är man ju just själv. Är jag iväg finns det ingen annan som städar, tvättar, handlar eller ränsar rabatterna osv.) Obs: Nu har min tomt inte på långa vägar sett fallfärdig ut! -Jag har tagit hand om den väl men hade lite ogräs på ett ställe bara som snälla mamma nu hjälpa mig med… TACK och bamske kramen till dig!

Senare på eftermiddagen åkte jag hem till mamma där Jamie och Lukas var och som jag gosade med Lukas! Min lille älsklingspojke! Jag åkte sedan vidare till farmor och hjälpte henne med diverse saker innan jag åkte tillbaka till mamma på kvällen där jag pysslade om mitt odlingsprojekt. Klockan 20.00 innan jag åkte hem begav jag mig av till sjön och badade och det var faktiskt riktigt varmt och underbart härligt!

Väl hemma blev det sedan SYTYCD och saftande och syltande… Vilken liten husmor jag känner mig som!

Nu jobbar jag som sagt resten av veckan så får se hur mycket som kommer upp på min blogg. Imorgonkväll blir det även en stor tjejfest vilket jag ser fram emot. -Egentligen har jag inte tid med tjejfesten men fick oder av mamma att gå: ”Du kan ju inte jobba hela tiden, du måste ha lite roligt också!” , och hon har så rätt så…

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

