Jeannas Universum

8 juli 2011

Odlingsprojekt

Filed under: Garden — Jeanna @ 14:09

Jag oldar för fullt hemma hos mamma, både i växthuset och trädgårdslandet. (Eftersom jag inte alltid är hemma odlar jag inte hos mig pga bevattningen.) Lite av det jag oldar är detta:

Majs (amerikansk ”sweet corn”).  Jag hade frön med mig hem ifrån USA sist jag var där. 19 st plantor har jag i trädgårdslandet och denna amerikanska sorten är gudolmligt god!

Sallader av olika sorter.

Gurkor.

Körsbärstomater.

Dill.

2 kommentarer »

  1. Åh så härligt det ser ut! Jag har aldrig odlat vare sig gurka eller majs och inte sallad heller på friland. Vad spännande! Vi har ju begränad yta att odla på så det blir inte så stora projekt för mig! HOppas vi får se mer allt eftersom! =)

    Kommentar av Linnea — 8 juli 2011 @ 14:24

    • Jag tycker väldigt mycket om att odla fram saker, både grönsaker och blommor.🙂 Jag har ockuperat både mammas växthus och trädgårdsland med allt mitt odlande.😉 (Mamma hade iofs redan smultron, jordgubbar, vinbär, krusbär och hallon i trädgårdslandet…resten står jag för.) Jag odlar metydligt mycket me än detta och bildbevis på det kommer längre fram.😉

      Kommentar av Jeanna — 12 juli 2011 @ 10:44


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

