Jeannas Universum

12 juli 2011

Om handlingar som gjorts…

Filed under: Daily Life — Jeanna @ 10:32

Ofrivilligt har bråk klämts in i helgen och det var flera år sedan sedan jag var så arg  (jag har annars väldigt lång stubin). Eller, bråk kanske inte är rätt ordet, jag vet inte riktigt vad jag ska kalla det? Jag tänker absolut inte hänga ut någon här med namn och/eller detaljerat händelseflöde (även om personen i fråga mer än hade förtjänat det) men jag kan säga så här: Någon (som jag inte känner väl) har gjort en sak bakom min rygg som bygger på lögner som resulterade i en viss utgång. (När jag berättade för mamma blev hon nog mer förbannad än mig och tyckte jag skulle anmäla.) Senare i helgen gjorde samma person en sak mot några kompisar till mig och tro mig när jag säger att de inte hade lika lång stubin…

 

Självklart finns det två sidor av samma historia men hur jag än vrider och vänder på det kan jag ändå inte rättfärdiga handlingen hur objektiv jag än försöker att vara. Och om det är ett ”missförstånd” förstår jag det inte heller… För man gör inte en sådan handling utan att först då försöka reda ut det och gå till botten med vad som har sagt och gjorts…

Jag förstår inte personer som tar en replik helt appropå ur sitt sammanhang (utan att känna personen) och bygger vidare på detta i stora propotioner. Om jag tex säger ”Jag ska ta mig ett snack med Gud…” så betyder inte det att jag är schitzofren! Ni som känner mig vet att jag med det menar att jag ska tänka på saken. Och om man nu inte hade känt mig så hade man väl inte ringt psykakuten byggt endast på den meningen? (Obs: Nu har detta inte hänt utan jag gör bara en liknelse där jag försöker få fram att man inte ska ta allt bokstavligt som människor säger och speciellt inte om man inte känner personen i fråga.) Eller om jag hade sagt ”Med tanke på hur mycket alkohol jag dricker…” så betyder ju det att jag INTE dricker mycket alkohol och inte tvärt om!

Jag slutar aldrig att förundras över människor…

4 kommentarer »

  1. Inte jag heller!!! Människor förvånar mig storligen var och varannan dag…och tyvärr inte alltid positivt. Hoppas det ordnar upp sig för dig. KRAM

    Kommentar av Susanne — 12 juli 2011 @ 11:56

    • Jag vet ärligt talat inte vad det är med folk längre?

      Äsch, skadan är redan gjord och det är vad det är men tack iallafall och KRAM tillbaka!

      Kommentar av Jeanna — 12 juli 2011 @ 19:56

  2. usch inte kul alls, hoppas det ordnar upp sig!

    Kommentar av Emma Justad — 13 juli 2011 @ 11:45

    • Nej, det ordnar inte upp sig för vad som är gjort är gjort… Men även om jag är väldigt besviken över det hela tänker jag ändå inte låta henne får en negativ effekt på mig.🙂

      Kommentar av Jeanna — 15 juli 2011 @ 13:44


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

