Jeannas Universum

21 juli 2011

En främling i natten

Filed under: Daily Life — Jeanna @ 09:58

Tidigare i sommar satt vi ett gäng tjejer hemma hos X; Det var inte mitt i natten med det var ändå hyffsat sent och det hade hunnit bli mörkt ute. Bäst som det är hör jag plötsligt ljudet av en dörr följt av fotsteg vilket jag påpekade för de andra men de hade inte hört någonting. Jag var övertygad om vad jag hade hört och reser mig därför upp och tittar mig omkring men ser inget och påpekar därför för de andra att det måste spöka igen. (Sist vi hade träffats hade skåpdörrarna i köket plötsligt öppnat sig av sig själv så att det var spöken på G igen förvånade mig inte.) Minuten efter hör jag återigen ljudet av en dörr följt av fotsteg och påpekar det igen för de andra varpå Y svarar att denna gången hade faktiskt hon också hört det…

Y och jag reser och upp och börjar gå omkring: Spökade det? Vi gick runt i hemmet utan att hitta bevis och öppnade till slut dörren in till sovrummet; När vi öppnade dörren skrek både Y och jag rakt ut av rädsla för det som mötte oss var vi inte beredda på; Där på andra sidan, i ett mörk sovrum tornade gestalten av en man upp sig precis innanför sovrumsdörren (med tanke på att X bor själv och dessutom är singel så skulle det absolut INTE stå en man därinne!). Jag brukar inte vara rädd med tusan vad adrenalinet pumpade genom kroppen i det ögonblicket! Tankarna for genom mitt huvud: Var det ett spöke eller en inbrottstjuv? -Rent instinktivt förde jag på en sekund Y bakom mig och och gjorde mig beredd på försöka slå ner personen som stod där inne när plötsligt ljuset föll på mannen och det visade sig var…en äldre farbror.

För att sedan göra en lång histora kort visade det sig att den där farbror var en granne som var lite förvirrad och inte hade hittat hem utan gått fel. Stackars lille farbrorn! Undra vem som skrämde vem mest?

2 kommentarer »

  1. Åh fy vad läskigt…. =O

    Kommentar av Linnea — 21 juli 2011 @ 10:09

  2. Det var lite läskigt, ja.🙂

    Kommentar av Jeanna — 28 juli 2011 @ 09:57


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

