Jeannas Universum

29 juli 2011

Mitt egna lilla Trafalga Square av pojkar

Filed under: Boys/Men — Jeanna @ 11:06

Det sägs att om man ställer sig på Trafalga Square i London ska man stöta på någon man känner inom 15 minuter. Jag har varit där två gånger i mitt liv och faktiskt funderat på att ställa mig där och sedan se hur långt tid det egentligen skulle ta innan någon man kände till dök upp. Jag är dock övertygad om att det skulle ta mer än 15 minuter… Visserligen är London det resmål som flest svenskar reser till och visserligen känner jag en del människor (både nära och ytligt) så någon skulle väl dyka upp förr eller senare? -Någon vän till mina föräldrar, en fd arbetskamrat eller en gammal skolkompis kanske?

I väntan på detta expriment har jag ofrivilligt  skaffat nig ett eget litet Trafalga Square på hemmaplan med svunna pojkar ur mitt liv: Minns ni att jag förra hösten berättade om  Mopedkillen som jag träffade på på en bensinmack? Iallafall, i början på sommaren körde jag in på samma bensinmack för att tanka och stöter då på ytterligare en kille från min ungdom (vintern då jag var 22-23 år). Ni som fanns i mitt liv då kan jag berätta att det denna gången gällde den där mörkhåriga och lockiga killen som liknande en viss väldigt söt bandmedlem i ett populärt, amerikanskt pojkband och som jag var tillsammans med en vinter. (Ja, jag var tillsammans med killen alltså, inte hela pojkbandet.)

Jag har inte sett denna killen på över 10 år men jag kände direkt igen honom när jag körde fram till bensinpumpen och då plötsligt skådade honom tankandes på andra sidan. Fast, jag ska villigt erkänna att jag inte gav mig till känna utan satt kvar i bilen och var väldigt upptagen med ett mobilsamtal. (Jag kan berätta att han inte alls var lika söt nu som han var innan, nu såg han faktiskt lite gammal ut!)

Undra hur många fler killar som kommer att dyka upp från mitt förflutna på den där bensinstationen om jag ställer mig där under en dag?

2 kommentarer »

  1. Haha.. så kan det vara. Man ändrar ju smak också… Vi har en plats där jag bor som kallas speakers corner, när jag var yngre, 14-15 år brukade jag säga att sätter man sig där kommer det inom kort passera någon man känner, eller vill se. Och det brukar faktiskt stämma. =)

    Kommentar av Linnea — 29 juli 2011 @ 11:26

    • Visst ändrar man smak genom åren! (Jag har helt klart gjort det!) Vart ligger Speakers Corner på din hemma plan? Det känner jag inte alls till.

      Kommentar av Jeanna — 10 augusti 2011 @ 11:47


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

