Jeannas Universum

25 augusti 2011

En liten handling av vänlighet blir ibland så mycket mer än vad man hade kunnat ana…

Filed under: Celebration, Friends — Jeanna @ 03:47

Tidigare i sommar körde jag på väg till ett jobb inom en kompis hus. Hon var ingen nära vän  men vi hade i flera olika sammanhang under sommaren stött på varandra och jag hade just denna morgon uppmärksammat att det var hennes födelsedag.

Under ett av våra samtal vi hade haft under sommaren hade vi konstaterat att vi båda två älskade amerikanska bakverk (hon hade släkt i USA) och jag lovade att jag en gång framöver skulle bjuda henne på något av mina specialiteter; Just denna morgon tyckte jag att det var en passande dag så jag slängde ihop en smarrig bakelse som jag körde och lämnande över.

Tåröggd tog hon emot bakelsen, ”Till mig?” yttrade hon förvånat? ”Hur visste du att det var min födelsedag?
Senare den kvällen fick jag ett rörande mail utav henne där hon erkände att jag var den enda som hade kommit ihåg henne. Hennes pojkvän var bortrest med jobbet och hennes familj var bortrest på semester och hade jag inte dykt upp med mitt bakverk hade hon fått fira sin födelsedag helt själv…

2 kommentarer »

  1. En liten sak för en person kan vara väldigt stor för en annan.
    Blev allt lite rörd här.

    Kommentar av Maria — 30 augusti 2011 @ 05:02

    • Visst är det så, Maria.🙂

      Kommentar av Jeanna — 30 augusti 2011 @ 10:35


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

