Jeannas Universum

30 augusti 2011

Tre tecken på att jag inte längre är en ungdom

Filed under: Thoughts — Jeanna @ 10:32

-Jag såg en reklam för en ny mobiltelefon och insåg att jag inte förstod vad alla förkortninga betydde på funktioner som denna telefonen hade.

-Jag råkade zappa förbi en viss ungdomserier och förstod inte alla (engelska) förkortningar på sms:en som de skickade till varandra.

-Jag såg en kille på stan med med väldigt pösiga jeans som hängde på halva häcken och tänkte: ”Men pojk lille, dra upp byxorna!”

4 kommentarer »

  1. Haha det där med brallor som sitter nere vid knäna stör jag mig också på. Sen fattar inte jag heller vad alla förkortningar står för =p

    Kommentar av jenna — 30 augusti 2011 @ 12:07

    • *Pustar ut* Då känner jag mig genast inte sååå gammal!😉

      Kommentar av Jeanna — 5 september 2011 @ 09:42

  2. hahaha…. undrar varför JAG känner igen mig!😉

    Det roliga är att jag hörde nyligen att de där byxorna som hänge på halva rumpan i början kommer från amerikanska fängelser och det var de killar som var tillgängliga för andra män som hade byxorna så… det kallades något speciellt, men jag har glömt uttrycket nu… lite kul faktiskt, för jag tror ingen vet om det.

    Kommentar av Linnea — 30 augusti 2011 @ 12:35

    • Jag har också hört det där om byxorna och fängelset men vet inte heller vad det heter. Och som du säger: Jag tror faktiskt inte att så många känner till det.🙂

      Kommentar av Jeanna — 5 september 2011 @ 09:44


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

