Jeannas Universum

15 september 2011

Bildprat

Filed under: Blog — Jeanna @ 07:29

Först och främst: Det var då jädrans vad ni bloggläsare snor mina bilder! Jag har inte velat göra det innan men känner nu att jag minsann får ta och börja signera bilderna.

När det gäller blommor och fjärilar och dylikt är jag som ett litet barn och jag blir lätt distraherad utav dom samtidigt som jag blir sprudlande glad.  (Jag hade först tänkt skriva något annat än barn men det hade inte varit politiskt korrekt och jag hade säkert fått uppröda kommentarer från några medan Nane och Hille förmodligen hade skrattat sig fördärvade.) I alla fall, till alla er som är trötta på alla mina blombilder och dylikt och tänker ”Inte en jädra blomma till!”, kan ja säga…näää! Chansen att jag ska sluta lägga upp blommor mm. på bloggen är näst intill noll. Jag älskar mina blommor så de kommer för alltid dyka upp här! Detsamma gäller mina älskade brorsbarn; Bilder på Lukas och Celina kommer dyka upp här i stora lass!

4 kommentarer »

  1. Snor dina bilder..? Vem gör det??? (nu menar jag inte att du ska börja nämna namn här utan det var en retorisk fråga)

    Utan att berätta att fotografen är du då alltså? Ingen källhänvisning alls?

    Hmm…dåligt isåfall.

    Däremot har jag noterat att de som jobbar som proffessionella fotografer sällan eller aldrig signerar bilder, men kanske blir det en större grej av det hela om någon ”snor” deras bilder (de kan stämmas etc) eller står de bara inte ut med att se sina bilder förfulas av en signatur…vad vet jag?😉

    Skärpning folks! En fotografs verk är deras och vill man låna en bild bör man fråga först om man är tveksam till vad fotografen tycker om detta. Det MINSTA man kan begära är att fotografens namn nämns i sammanhanget, annars är det stöld. Faktiskt.

    Kommentar av Susanne — 15 september 2011 @ 14:22

    • Ja du Susanne, mina bilder snors på alla möjliga sett:
      -De dyker upp på andra sidor utan hänvisning till mig och eller/tillfrågning om det är okej att använda mina bilder.
      -De ladas ner från bloggen och används till…tja, vem vet?
      -Eller min favorit: Jag fick ett mail av en okänd kille där han frågade ifall han kunde få en viss utav mina bilder i orginal (eftersom den jag lagt upp på bloggen hade dålig kvalitet och inte gick att framkalla) samt att han även ville ha liknande bilder utav mig; Han skulle göra canvastavlor utav dom. Jag upplyste honom om att visst kunde ha få det men att han då fick köpa bilderna. -Nej, det tyckte ju inte han ska jag säga! (Nu var det inte pengarna i sig jag var ute efter utan principen i det hela! Och killen…han fick inte några bilder utav mig!)

      Jag vill egentligen inte signera mina bilder. Dels tycker jag att det är fult och dels anser jag att de inte är så speciella att jag behöver skylta med mitt namn. Nu göra jag (tyvärr) det av en ren jäkla princip!!!

      Kommentar av Jeanna — 22 september 2011 @ 13:27

  2. Kan bara hålla med ovanstående!! Sluta sno Jeannas bilder!!!!

    Kommentar av Helen — 15 september 2011 @ 21:22

    • Men eller hur!😀😀😀 Och är det för mycket begärt att iallafall fråga? Hm….

      Kommentar av Jeanna — 22 september 2011 @ 13:44


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

