Jeannas Universum

30 september 2011

Spontan onsdagsmys med mamma

Filed under: Dining, Family, Movies — Jeanna @ 10:09

”Vad gör du?”, sa jag till mamma när jag ringde henne vid 19:30-tiden i onsdag. ”Hoppa in i bilen och kör hit nu, jag ska bjuda dig på bio!”, fortsatte jag med. Mamma, som inte hade något speciellt för sig, lyssnade på mitt spontana ryck och kom.

Först körde vi inom Bellas Place där jag bjöd mamma på en ”Caddie macka” och Dr Pepper och kl. 21.15 satt vi sedan i bion i Kristianstad och tittade på ”Jägarna 2”.

Till alla som inte vet vad Bellas Place är för något så är det en diner som har öppnat i Bromölla i 50-tals stil. -Det var varit den senaste hypen här omkring – att man bara måste dit! Missförstå mig rätt nu, har man aldrig upplevt ett sådant ställe innan så förstår jag uppspelheten kring detta. Stället i sig är jättemysigt (jag, som flertalet gånger har påpekat att jag är född på fel årtionde,  gillar ju sådant) men har man upplevt riktiga diners i 50-tals stil i USA så känns det inte lika exotiskt. Maten som mamma och jag fick var hyffsat god, det smakade dock inte så mycket tyvär… (Ett litet tillägg: Är det bara jag som har tänkt på att Bellas Place är felstavat om det nu ska vara på engelska? -Att det saknas en apostrof.)

”Jägarna 2” måste jag sedan slå ett slag för. Jag ska erkänna att jag inte hade så höga förväntningar kring filmen (uppföljare brukar sällan vara bra) men denna överträffade mina förväntningar och mamma tyckte den var jättebra. Gillade man den första filmen kommer man att tycka om denna också.

 

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

