Jeannas Universum

27 oktober 2011

Cissis septemberfödelsedag

Filed under: Flowers, Garden — Jeanna @ 19:32

Cissi fyller år i maj medan hennes mamma fyller år i september.  Förra månaden (ett par dagar efter Cissis mammas födelsedag) berättade Cissi att hon hade kommit på att hon skulle fylla år i september nästa år för hon ville precis som sin mamma få en massa roliga löka i födelsedagspresent. (Ja, blomsterlökar alltså och inte ”matlökar”).

Sådant lyssnar ju fröken Jeanna på… Veckan efter hade jag varit iväg och köpt fyra olika sorters roliga lökar till Cissi och grattade henne på hennes ”spetemberfödelsedag”. Hon fick:
En påse blå papegojtulpan.
En påse orangegrön papegojtulpan.
En påse ljusgröna minipåsklijlor
En påse rosalila cyklamen.

Mamma fick en påse med precis likadant innehåll (för det måste ju vara rättvist!).

Till mig själv köpte jag två olika sorters tulpaner som jag planterade i kruka. När de blommar ska jag sätta ut dom vid mina ingångar har jag tänkt.


2 påsar av vardera sort blev det som jag planterade i fyra olika krukor. (Få se om de nu lyckas ta sig och blomma till våren.)

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

