Jeannas Universum

7 november 2011

Amerikanska presenter

Filed under: America, Gifts — Jeanna @ 18:11

Denna gången har jag haft med mig en extra väska hem ifrån USA (det kostade mig 1400 kr!). För er som har besökt USA vet varför: Shoppingen i det landet är…(vilket ord ska jag använda?)…fantastiskt och makalöst! Det finns så mycket saker att handla i det landet som antingen inte finns att få tag på här i Sverige eller som är betydligt billigare där än här hemma. Som den snälla och generösa människa jag är har få av de inhandlade sakerna varit till mig själv: Jag har köpt på mig en massa julklappar och födelsedagspresenter till min familj och släkt. (Jag har fått lämna kvar vissa saker i USA som var till mig själv som inte fick plats i väskan. Och nästa gång har jag lovat mig själv att jag bara ska handla till mig själv!)

Jag har iallafall alla julklappar klara för i år samt födelsedagspresenter det närmaste halvåret. God jul och grattis på födelsedagern säger jag redan nu till de som ska få dom: jag hoppas att ni blir glada för era presenter!

Lukas fick dessa skorna igår (beställda av Cissi). Gympaskor med inbyggt batteri som blinkar (på de inringda ställerna) för varje steg som man tar. (De kostar bara 16 dollar!!!) Lukas har redan ett par blinkande skor (inhandlade av familjen Hallenstjerna i Florida i våras) som nu är för små och eftersom han älskar dom fick han nu ett par nya. Lukas kommentar när han fick dom: ”Du är snäll som köper presenter till mig!”

 

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

