Jeannas Universum

7 november 2011

En månad i USA

Filed under: America, Massachusetts, Travelling, Vermont — Jeanna @ 17:33

Jag är tillbaka i Sverige efter en månad i USA och det har varit helt fantastiskt! B har konstant kommenterat ”You are all smiles!”, och nog har det varit så alltid! Jag älskar att vara på den sidan Atlanten och känner mig mer hemma där än här i Sverige. (Mer än en gång har tårarna rullat ner för min kind vid tanken över att behöva åka tillbaka till Sverige och hade jag inte haft min familj i Sverige hade jag flyttat för länge sedan eftersom det är det enda som håller mig kvar här.)
Anyway…

Denna gången har jag återigen fått uppleva saker som legat högt på min Bucket List, som:
-Få se när lönnträden skiftar färg i Vermont.
-Uppleva Halloween i Salem.
-Besöka Harvard.
…plus en massa andra underbara saker som jag egentligen inte haft på min bucket list men som jag är glad över att ha fått vara med om. Jag har en MASSA bilder och berättelser att dela med mig utav; Fårse hur mycket tid jag har framöver att publicera det här på bloggen. (Vissa saker kommer jag dock behålla för mig själv och/eller endast dela med nära vänner.)

Självklart har det även varit underbart att även ha fått träffa B igen efter att ha varit ifrån varandra i 7 månander. Han är en sann gentleman som är så kärleksfull och behandlar mig så väl, så väl…pojken min.

Lönnträden i Vermont i början på oktober.

Halloween i Salem. (På huvudgartan där alla stod och dansade till två DJ:s.)

Huvudingången till Harvard. (Vilken känsla det var att få gå in genom porten och ströva omkring på området. Jag vet att flera utav er förmodligen inte förtå denna uppspeldhet över ett universitet…men, vi har nog alla redan konstaterat att jag inte är som alla andra.)

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

