Jeannas Universum

10 november 2011

American dining

Filed under: America, Dining — Jeanna @ 18:43

Amerikanare äter mycket ute. Jag hörde på radion nu sist jag var i USA om en undersökning som kommit fram till att amerikanare äter 70% av sina måltider ute. Om det kan man tycka vad man vill, men…jag måste erkänna att jag och B äter mycket ute när jag är där. Dels finns det så mycket mer utebud av olika restauranger att välja mellan och dels finns så mycket olika sorters mat att välja mellan och allt är så jäkla gott!

En storskillnad mellan USA och Sverige är tex att på fredagskvällarna stannar många svenskar hemma och myser framför TV med sin familj medan man i USA går ut på fredagskvällarna. En fredagskväll i USA på vilken given restaurang som helst är det alltid en massa människor ute och det är inte ovanligt att man får vänta länge på ett bord om man inte har resaverat. Eller, så är det egentligen under hela helgen i USA: På helgerna är man inte tråkigt  och stannar hemma, man gå ut!

Framöver ska jag börja publicera olika inlägg med mat från olika resuranger (både lockla och kedjor) för att dela med mig av allt gott som har ätits under min vistelse.

2 kommentarer »

  1. Ja!! Gör det! Jag behöver alltid nya idéer:D

    Kommentar av Cecilia — 15 november 2011 @ 07:08

    • Jag ska göra mitt bästa med att inspirera dig framöver, Cecilia!🙂

      Kommentar av Jeanna — 15 november 2011 @ 11:33


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

