Jeannas Universum

10 november 2011

Famous Dave´s BBQ

Filed under: Uncategorized — Jeanna @ 19:07

Älskar man BBQ rekomenderar jag varmt att man besöker Famous Dave´s BBQ. Maten som serveras där är äkta amerikansk BBQ och det är så gott att tårna krullas på en! (De har vunnit flera priser för sin mat.) Efter vi hade ätit där petade jag ner italiensk mat som min favoritmat och bytte lätt ut den till amerikansk BBQ. Jag till och med yttrade till B att om han och jag gifter oss någon gång borde vi ha den restauranger som catering.

När vi kom dit kunde jag inte välja vad jag ville ha så det blev att B bjöd mig på ”All-American BBQ Feast” innehållande:

A full slab of St. Louis-Style Spareribs
A
 whole Country-Roasted Chicken,
1/2 lb. of Texas Beef Brisket
Georgia Chopped Pork
Creamy Coleslaw
Famous Fries
Wilbur Beans
Four corn-on-the-cob
Four corn bread muffins

När man går på restaurang i USA blir man alltid bjuden på ett gratis snacks medan man beslutar vad man ska beställa. På Famous Dave´s fick vi hemmagjorde chips som var mummagoda!

B med jättefatet med ”All-American BBQ Feast”. (Jag tog en bild på fatet utan B men insåg att man inte riktigt fick uppdattningen av hur mycket jäkla mat det var. ) 59 dollar kostade detta fatet (till det tillkommer tax+dricks+drickan). 

När vi hade ätit oss proppmätta hade vi så här mycket mat över. (Vi hade mat i flera dagar efteråt.) Egentligen var fatet rekommenderat till ett sällskap på 4-6 personer.


Utsikten från båset där vi satt.

Så här ser restaurangen ut i andra delen där det fanns vanliga bord.

2 kommentarer »

  1. Jisses vilket fat. Det stället skall jag besöka nästa gång. Om det finns i Florida. 59$ som hittat.
    Längtar redan.

    Kommentar av Lillstrumpan — 10 november 2011 @ 20:04

    • Trodde väl att du skulle gilla det?😉 Jag lovar att du och familjen inte kommer att bli besviken!
      I Florida finns det på 1 ställe, i Ft Meyers:
      Adressen:
      12148 South Cleveland Avenue
      Ft. Myers, FL 33907

      Kommentar av Jeanna — 10 november 2011 @ 21:35


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

