Jeannas Universum

11 november 2011

Bridesmaids

Filed under: Movies, Videos — Jeanna @ 23:37

Under min månad i USA har jag (äntligen!) sett massor av film, både nya färska sådana samt de som har haft några år på nacken. (Under detta året har jag inte alls haft tid att se på film bortsett från när jag har varit i USA.) Fröken Movie Buff (dvs jag) tänker framöver här på bloggen rekommendera sevärda filmer till er samt spy lite galla över de som jag inte alls har tyckt om.

Vi börjar med filmen ”Bridesmaids” som gick upp på biograferna i juli i år. Denna filmen är en sevärd komedi som innehåller en av de roligaste scenerna som jag har sett på länge: Scenen med de frysta ärtorna och tatueringen. -Tyvärr fanns inte denna scenen i sin helhet upplagd någonstans annars hade jag gärna velat dela med mig utav den till er.

Filmen handlar om Annie (Kristen Wiig), en kvinna som har otur i kärlek, som ombeds att bli ”Maid of honor” när hennes bästa vän ska gifta sig.

Brynn (Rebel Wilson) och Gil (Matt Lucas) spelar ett brittiskt syskonpar som är Annies rumskompisar i denna filmen och de är helt underbart roliga!

Bridesmaids har betyget 7,1 på imdb.com.

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

