Jeannas Universum

12 november 2011

Thor

Filed under: Movies, Videos — Jeanna @ 00:18

Jag antar att många utav er redan har sett denna filmen, men för er som har missat den kommer här ändå en liten presentation. Filmen ”Thor” handlar om våra skandinaviska asagudar: Åskguden Thor (Chris Hemsworth) blir avvisad från Asgard av sin far Odin (Athony Hopkins) och skickad till jorden där han stöter på en grupp vetenskapsmän (spelade av bland annat Stellan Skarsgård och Natalie Portman).

Jag hade väldigt låga förväntningar på denna filmen men blev positivt överraskad. Filmen är inte jättebra men den är långt ifrån dålig. Thor har betyget 7,1 på imdb.com.

Scenen med ”I need a horse” var faktiskt riktigt rolig, även om det var enda gången i filmen som jag skrattade.

Några kommenterer till filmen:

-Som skandinav tycker jag att det var rätt coolt att det har gjorts en stor och påkostad film om våra asagudar även om ”Asgard” inte alls såg ut som jag hade förväntat mig samt att jag tyckte att presentationerna av gudarna var på den tunna sidan.

-Kärleksrelationen mellan Thor och Jane (Natalie Portman) förstod jag inte alls. Jag förstod varför hon blev kär i Thor men inte alls vad han såg i henne och kunde inte köpa det. (Det satt jag och irriterad mig rätt mycket på när filmen hade slutat.)

-En annan sak som jag irriterar mig på och som jag har nämnt tidigare: Varför kan Stellan Skarsgård inte lära sig att prata med dialekter? Han låter precis likadan med brytning i alla amerikanska filmer som han spelar i.

– Sist men inte minst: Chris Hemswoth är jäkligt snygg och sexig i denna filmen och en inre röst yttrade ett ”Oh!” när man fick se honom i bar överkropp första gången.

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

