Jeannas Universum

24 november 2011

Thanksgiving 2010

Filed under: Friends, Holidays — Jeanna @ 11:51

Idag är det Thanksgiving i USA. Förra året firade jag min andra Thanksgiving på andra sidan Atlanten (den första var i Tennessee 1995) och jag och B var hembjudna till vännerna Crystal och John tillsammans med familj och vänner. Det var en jättetrevligt dag och kväll med massa god mat och trevligt sällskap! (Jag köpte på min lite saker nu sist jag var i USA och hade först planerat att ha en egen Thanksgivingmiddag för mina familj och vänner ikväll men har tyvärr fått skjuta fram det pga tidsbrist. Få se när jag nu kan lyckas få till ett annat datum; Det strular lilte med ett datum då alla är lediga.)

Morgonen började hemma i Chicoppe med den obligatoriska Macy´s Parade som sänds live ifrån NYC.

Efter paraden bar det var till Crystal och John där vi först blev bjudna på lite välkommssnacks. (På bild: Vännen Eric och John.)

När vi kom blev vi bjudna på en massa gott som välkommssnacks! (Mumma!)

Medan vi mumsade i oss välkomsbuffén umgicks vi och en massa med Crystals föräldrar, Crystals bror och hans fru. Och så hunden förståss!

Sedan blev det dags för ”the game”. På Thanksgiving dagen visas alltid en amerikansk fotbollsmatch på Tv med en massa underhållning i halvleken. Årets match var New England Patriots mot Detroit. (Gissa vilka vi hejad på?) New England vann!  

Efter matchen på Tv:n var slut var det dags för middagen. Här är Crystal i fullfärd med att skära upp kalkonen.  

Kaklon, tranbärssås, potatismos och en massa olika stuffings! Mumma är ordet!  

Alla satt länge och mumsade i sig godsakerna.

Katten gjorde oss också sällskap.  

Lite senare blev det dags för efterrätterna och Crystal hade gjort tre olika att välja på: Pumpapaj, äppelkaka och chockladmousse med hallonsås och vispgrädde.

Jag valde utan att tveka pumpapajen! 

B valde chokladmoussen (tja, den är gömd under grädden). 

Återigen satt vi länge och njöt av maten.  

Resten av kvällen hade vi Guitarr hero tuninging (band versionen)! Gud så kul! (Jag spelade trummor, bas och gitarr…sången höll jag mig ifrån för att skona mina medmänniksor.

4 kommentarer »

  1. Så mysigt!!!🙂 Och Macy´s Thanksgiving Parade är ett av mina härligaste minnen från NYC! Vi stod längst fram längs Central Park West (stod och frös i flera timmar innan för att få bra plats såklart!) och det var helt fantasisk stämning och jätteballongerna imponerade!🙂 På kvällen åt vi Thanksgiving Dinner på Isabellas´s och några dagar senare förlovade vi oss så hela den resan (vi stannade dessutom i 14 dagar och jag ville ändå inte åka hem efter det) är iofs speciell för mig!🙂

    KRAM

    Kommentar av Susanne — 26 november 2011 @ 12:19

    • Men åh så mysigt, Susanne! Vilken härlig Thanksgivingdag!
      Hade jag firat Thanksgiving i NYC hade jag med stått i flera timmar för att få en bra plats inför paraden!😀
      KRAAAAM!

      Kommentar av Jeanna — 29 november 2011 @ 20:52

  2. Så trevligt ni måste haft! Men oj vad mkt snacks det var – jag hade nog blivit mätt på bara det! Hihi…. =)

    Kommentar av Linnea — 30 november 2011 @ 22:01

    • Det var mycket snacks! Som tur fick vi det några timmar innan maten!😀

      Kommentar av Jeanna — 1 december 2011 @ 19:31


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

