Jeannas Universum

29 november 2011

En helg med lite sömn

Filed under: Daily Life — Jeanna @ 21:20

Den gångna helgen har varit fullproppad!

Hela fedagen höll jag igång hemma med redigering av bilder från olika fotojobb och på kvällen körde jag inom en vän och hälsade på en stund innan jag körde vidare till nattens jobb. När jag kom hem på morgonen sov jag drygt två timmar innan det bar av till mamma och sedan vidare till Växjö och musikalen ”Oklahoma”. Musikalen drog ut på tiden och jag hann  precis tillbaka hem för att byta om innan jag körde vidare till nattens jobb. (Jag kom till jobbet 7 minuter innan jag skulle börja.)

När jag kom hem på söndagsmorgonen var jag så uppe i varm att jag hade svårt att sova. Slumrade till lite då och då med slapptittade mest på TV och fick kanske 1,5 timmes sömn. Klockan 12 steg jag upp och gjorde mig i ordning och körde sedan till mamma och så åkte vi vidare till Ronneby kommun för julklappsbytardag hemma hos min kusin Anna. Det var jättetrevligt och Anna hade lagat god mat och gjort det så mysigt. Tyvärr kände jag mig lite osocial för sömnbristen började ta ut sin rätt. När jag kom tillbaka hem på kvällen hade stormen dragit igång och jag hade det strömlöst. I värmeljusskimmret la jag mig på soffan en stund och vilade men lyckades tyvärr inte få den power nap som jag hade hoppats på så till slut var det bara att byta om och köra iväg och jobba.

När jag kom hem på måndagsmorgonen var jag åter igen uppe i varm och lyckades inte somna förrän närmare 14.00 på eftermiddagen. Jag var helt seg hela dagen och slappade framför TV och orkade inte med mycket. Jag skulle ha följt med M och E på bingo men orkade så vi får ta det nästa vecka i stället.

Idag tisdag har jag sovit nästan hela dagen! Jag har varit helt sjukt trött! Jag steg inte upp förrän nu på kvällen och då körde jag iväg till blomsteraffären och köpte på mig 12 st julstjärnor (blommor alltså). För faktiskt så har jag ännu inte adventsdekorerat mina fönster, jag har inte hunnit. (Det är mitt pyssel imorgon; Att putsa om mina fönster, byta gardiner och ta fram mina adventsljusstakat och ljulstjärnor.)

Sedan i fredagsmorse fram till i måndags morse jobbade jag alltstå drygt 30 timmar, hann med en musikal och en släktträff och gjorde allt på mindre än 4 timmars sömn… Ibland förvånar jag mig själv.

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

