Jeannas Universum

29 november 2011

Jag behöver tydligen hjälp med min frisyr

Filed under: Daily Life — Jeanna @ 20:48

Följande samtal utspelade sig i fredagskväll mellan mig och en tjej som jag tidigare inte hade träffat:

Hon: Vilket fint hår du har! Vad gör du för att få det sådant?
Jag: Tack… Jag gör faktiskt inget med det, tvättar det…
Hon: Menar du att ditt hår är då självlockigt?
Jag: Ja…
Min vän som var med yttrade: Ja, visst har Jeanna fint hår!
Tjejen är tyst en stund och tittar på mitt hår och fortsätter sedan med:
Hon: Men… Hur får du den volymen på det?
Jag: Mitt hår är så tjock så jag gör inget med det. Sedan gör ju lockarna också att det blir lite volym på det.
Hon är tyst en stund igen och tittar på mitt hår innan hon säger:
Hon: Men är det inte jobbigt att ha ett sådant hår?
Jag: Nej, inte direkt. Det kan vara lite varmt på sommaren men jag har håret mycket uppsatt.
Hon: Men är det jobbigt så kan du klippa håret kort!
Jag: Alltså, nej… Jag tycker inte att det är jobbigt. Menar bara att ibland om det är riktigt varmt ute så kan det kännas lite extra varmt om jag har håret utsläppt. Men jag har det som sagt mycket uppsatt året runt för det är rätt skönt tycker jag.
Hon: Men då hade jag klippt det kort!
Jag: Jag vill inte ha kort hår!
Hon: Men jag hade klippt det ändå och provat om det nu är jobbigt!
Jag. Jag har haft mitt hår kort innan och jag trivdes inte alls i det och som jag sa, mitt hår är inte en börda för mig så jag har det gärna långt!
Hon: Då gick du kanske till fel frisör? Du måste ju välja en frisör som vet hur hon ska klippa ditt hår för att det ska bli bra om det ska vara kort!
Jag: Jag har haft mitt hår kort flera gånger i olika frisyrer och jag trivdes som jag sa inte alls i kort hår!
Hon: Du ska ta och hitta en ny frisör tycker  jag som vet hur hon ska klippa just ditt hår så att det blir bra i kort frisyr!
Jag: Alltså… Jag förstår vad du menar och du har rätt ang att hitta en bra frisör, MEN…jag vill inte ha mitt hår kort och som jag har det nu är det inte jobbigt! Jag trivs med mitt hår och jag tycker om att ha det som jag har det! Jag kan ha det långt när jag vill och sätta upp det när jag känner för det.
Hon: Jag skulle nog ändå försöka hitta en ny frisör som kan klippa det snyggt kort!

…därefter bytta jag samtalsämne för jag orkade inte med det samtalet mer. Men visst är det snällt att folk vill försöka ”hjälpa” en med ”problem” som man inte visste att man hade.

7 kommentarer »

  1. Haha men jag tror jag dör :)) snacka om att inte ge sig, knäppt ju

    Kommentar av Anna — 30 november 2011 @ 09:42

    • Jag var nära att få fnatt, Anna!

      Kommentar av Jeanna — 30 november 2011 @ 11:11

  2. Haha hon ville bara inte ge upp, jag hade blivit tokig av att ha den konversationen =p

    Kommentar av jenna — 30 november 2011 @ 12:45

  3. Shit vilken jobbig människa – sånt där vill man ju helst slippa. suck…

    Kommentar av Linnea — 30 november 2011 @ 21:58

    • Jag har lång stubin, men till och med jag tyckte det var jobbigt!

      Kommentar av Jeanna — 1 december 2011 @ 19:29

  4. Hahaha, men är du verkligen säker på att du inte ska ha kort hår?😉
    Ditt hår är väldigt fint och jag hade inte heller klippt av det om jag hade haft sånt hår =)

    Kommentar av Maria — 4 december 2011 @ 08:40

    • Tack! Och hrm…jag är säker på att jag INTE vill klippa mig kort!😉

      Kommentar av Jeanna — 10 december 2011 @ 06:50


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

