Jeannas Universum

2 december 2011

Pepparkakshus

Filed under: Baking — Jeanna @ 13:55

Trogna bloggläsare vet att jag har en viss förkärlek för bakning och bakdekorationer. För någon vecka sedan tänkte jag att jag i år skulle försöka hinna med att baka ett egenhändigt ritat pepparkakshus, något som jag ännu inte har hunnit med iofs. Får se om jag lyckas klämma in det innan julafton eller om det åter igen blir en sak som jag lovar mig själv att göra nästa år…

I väntan på att mitt pepparkakshus eventuellt kommer att dyka upp här bjuder jag på Cecilias pepparkakshus som hon har ritat själv! Jag tycker att det är så fint och kreativt gjort!  (Jag hoppas Cissi S att det var okej att jag länkade till ditt inlägg.)

 

4 kommentarer »

  1. Jag fuskar lite och köper det färdiga. Svårt nog😛
    Kanske jag gör ett egenhändigt nästa år. Så får det nog bli =)

    Kommentar av Maria — 4 december 2011 @ 08:34

    • Det blir nog fint vilket som. Själv har jag ännu inte gjort något pepparkakshus.

      Kommentar av Jeanna — 10 december 2011 @ 06:49

  2. Tack för komplimangen!:) Nästa år ska jag försöka mig på någon typ av gammal slottsruin á la Visby! Eller en stor igloo.

    Kommentar av Cecilia — 7 december 2011 @ 15:58

    • Det var så lite så, Cissi. Åh coolt! Ser fram emot att få de de bilderna framöver!😀

      Kommentar av Jeanna — 10 december 2011 @ 06:48


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

