Jeannas Universum

12 januari 2012

Sedan sist…

Filed under: myself and I — Jeanna @ 04:44

Min närvaro på bloggen har tyvärr varit obefintlig den senaste månaden och mitt verkliga liv har kommit i vägen för min virtuella. Jag, fröken Jeanna, har jobbar röven av mig i december månad (och lika så i januari) och den lilla övriga tid jag har haft över har jag lagt på min familj och vänner. – Man kan ju inte anklaga mig för att vara lat i alla fall! (Eller för att citera min mamma ”Du gör inget annat än att jobba och sover!”)

I retrospekt önskar jag att jag hade haft tid att blogga mer den senaste tiden för jag har fått vara med om mycket som jag egentligen hade velat dela med mig av. Trots mycket slit och lite sömn blev december i alla fall en relativt  bra och rolig månad.

I korthet sedan jag sist var aktiv:

Jag har börjat jobba extra på ett nytt jobb där jag har lärt känna många nya människor som givit mig lite nya perspektiv på omvärlden. Synen på julen tex är en sådan sak; Jag har förr aldrig riktigt insett hur många människor som hatar och mår dåligt  under julen! – Jag har personligen alltid älskat julen men har i år för första gången i mitt liv insett och förstått hur många människor som egentligen inte alls har den synen.

Mina nya arbetskollegor har tillskrivit mig egenskaperna förbaskat duktig; En av tjejerna blev till och med orolig för mig och rekommenderade en bok om ”duktiga tjejer” som hon hade hört talas om. Okej, nu ska man inte skratta åt det och de är söta som bryr sig…men…jag är sådan bara. Jag är ambitiös och jag vägrar att göra halvdana saker när jag vet att jag kan göra dom bra! Sedan har jag med åren blivit bättre på ta det lugnt, men…det väl allmänt känt sedan 1800-frys ihjäl att jag lider av diagnosen duktig?

I mitten på december blev jag singel sedan jag gjort slut med B. Till alla er nyfikna kan jag berätta att det var ingen enskild händelse som fick mig att ta detta beslutet; Jag kände bara att jag ville och behövde något annat i mitt liv och att jag älskar mig själv för mycket för att lägga tid på något som jag inte vill till 100%. (B och jag är fortfarande vänner.) Till alla spekulanter kan jag meddela att nej, det finns ingen ny kille i mitt liv och jag är heller just nu inte intresserad utav att inleda något nytt heller och nej jag planerar inte att dejta på ett bra tag. Jag trivs väldigt bra i min ensamhet och med min frihet och jag är lycklig.

2012 har jag beslutat ska vara ett ego-år för mig där jag ska sätta mig själv först och gör sådant som jag vill göra. Bland annat kommer jag att försöka att resa så mycket som jag bara kan. Vidare funderar jag på att följa en av mina drömmar och byta karriär helt (vi får se framöver vad som händer och fötter).

…massa annat har jag egentligen att dela med mig utav också men jag nöjer mig med detta så länge.

 

2 kommentarer »

  1. Dina nyårslöften låter sunda. Go for it!

    Kommentar av Cecilia — 12 januari 2012 @ 23:18

    • Tack! Jag tror minskäl att jag börjar bli förståndig med åren.😉

      Kommentar av Jeanna — 13 januari 2012 @ 07:36


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

