Jeannas Universum

16 januari 2012

Och så var jag 34 år…

Filed under: Celebration, Dining, Party — Jeanna @ 04:22

I fredags fyllde jag 34 år. Mamma och jag firade med att vi var ute och åt och sedan tittade vi på nyårsrevyn. I lördags hade jag min födelsedagsmiddag här hemma och hade bjudit in lite nära och kära.

Jag dukade med tallrikar, servetter och servettringar som jag tagit med mig hem ifrån USA.

Till välkomstdrink var jag lite tråkig och blandade inget själv utan bjöd på mousserande vin (och alkoholfri cider till de som körde bil).

Till förrätt blev det kräftsoffa med kräftstjärtar.

Till huvudrätt bjöd jag på oxfilé, potatisgratäng, örtgårdsås och sallad.

Till efterrätt blev det vit chokladtårta med mascarponekräm och hallonsås. (Det ser kanske inte så mycket ut men den är väldigt mäktig.)

8 kommentarer »

  1. Först tänkte jag ”Vad har hon haft i det där téet??” hihi… men som soppa ser innehållet betydligt godare ut;) Och ursnygg dukning!!

    Kommentar av Cecilia — 16 januari 2012 @ 06:20

    • Den soppan är jättegod (jag har fått dela ut receptet till flera utav gästerna).
      Tack för att du gillar dukningen!😀

      Kommentar av Jeanna — 18 januari 2012 @ 16:09

  2. Men inte visste jag att du fyllde år.. =/ Stort grattis! Hoppas du hade en trevlig kväll =) Kram

    Kommentar av jenna — 16 januari 2012 @ 08:25

    • Tack så mycket, kära du!
      Kvällen blev väldigt trevlig!🙂

      Kommentar av Jeanna — 18 januari 2012 @ 16:09

  3. Fin dukning och maten ser väldigt god ut. Hoppas du hade en bra födelsedag och en trevlig middag =)

    Kommentar av Petra — 16 januari 2012 @ 18:56

    • Tack så mycket Petra! Kraaam!

      Kommentar av Jeanna — 18 januari 2012 @ 16:10

  4. Återigen, superfin dukning – hoppas ni hade en trevlig kväll. Efterrätten ser verkligen smaskig ut och jag tycker det är bättre med en mindre bit – man är oftast rätt så mätt när man kommer dit ändå! =)

    Kommentar av Linnea — 17 januari 2012 @ 12:16

    • Tack vännen!
      Jag gillar ju efterrätter… Tycker ibland att det är bättre med en större bit!😉 Men just denna tårtan var väldigt mäktig.

      Kommentar av Jeanna — 18 januari 2012 @ 16:16


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

