Jeannas Universum

18 januari 2012

Roadhouse 2

Filed under: Movies — Jeanna @ 16:56

En sen lördagsnatt i december kunde jag inte sova utan hamnade nergosad (med duntäcke och kuddar) i soffan framför TV. I brist på vettiga TV-program blev det att jag tittade på filmen Road House 2; En film som jag inte ens visst existerade (den kom tydligen ut 2006).

Nu är filmer som Road House av en genre som jag normalt varken direkt brukar titta på eller klassa som bra, men orginalet (med Patrick Swayze i huvudrollen från 1989) är bara så mycket kult och nostalgi för mig! Jag har sett den filmen hur många gånger som helst och jag har den på VHS hemma hos mamma någonstans, och jo…den filmen är faktiskt bra på ett så där härligt 80-tals aktigt vis. (Ni vet väl alla hur mycket jag älskar 80-talet!)

Road House 2 var skit rent ut sagt! Fruktansvärt dålig! -Så pass att jag till och med har med den på min top 5-lista över tidernas sämsta uppföljare. (Kan nämna ett 1:a på den listan är uppföljaren till Dirty Dancing, dvs Dirty Dancing 2: Havanna Nights, vilken är så dålig att jag nästan saknar ord och rollbesättningen ska vi inte ens diskutera hur fel den är!)

I alla fall…

Det enda positiva med Road House 2 är att Jonathon Scheach spelar huvudrollen, med andra ord…man har i alla fall något sött att titta på under filmens gång. När jag nu sökte på hans namn för att få fram en bild på honom till detta inlägget hamnade jag på en väldigt grafisk gayporrsida. Nu har jag inget emot sådant utan jag blev bara förvånad för jag var inte beredd på vad jag skulle få se när jag klickade på bilden på google picture…

Johnathon Schaech…

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

