Jeannas Universum

5 mars 2012

Lamp(jävlen)

Filed under: Interior Design — Jeanna @ 00:40

I slutet på sommaren för 2,5 år köpte jag en ny lampa till köket. Den där lampan blev liggande utan att jag satte upp den för den visade sig vara ett plockepinn! Grunden till lampan kom sedan upp för ca 2 år sedan och sedan har de flesta utav kristallpinnarna blivit liggande för jag har inte haft tålamodet till det! Så i fredags i förra veckan fick jag äntligen tummarna ur röven och skruvade i hop hela lampan. Fyra timmar (!) tog det mig att skruva i alla pinnarna! -Det var en liten, liten skruv som skulle skruvas ur exakt rätt och pinnen skulle stoppas i och sedan skulle man skruva åt den. Skruvade man inte ur skruven tillräckligt gick inte pinnen i och och skruvade men ur den för långt trillade skruven bort och man man fick leta på golvet efter den. Jag höll på att bli vansinnig på eländet! Men skam den som ger sig!

5 kommentarer »

  1. Väldigt snygg lampa! Tur att du fick ihop den till slut. Jag har reflekterat ganska mycket över olika lampor det senaste året, medan vi renoverade, och det är inte klokt vad DYRT det kan vara!! Man kan få lägga flera tusen på en lampa, även om den inte är särskilt ”speciell”. Och många är omöjliga att sätta ihop. Eller så går de knappt att montera upp i taket. Man kan behöva skruva dit extra träbitar, eller köpa helt nya bits till borrmaskinen. Och vissa glödlampor/ dioder/ LED-lampor går sönder vid minsta beröring. Eller så är det små glasdetaljer på själva lampan, som spricker. Johan köpte en tokdyr lampa när vi flyttade ihop, och visst var den snygg, men vi flyttade den spretiga saken tre gånger och den gick sönder lite mer för varje gång…

    Kommentar av Cecilia — 5 mars 2012 @ 12:18

    • Tack Cissi!
      Lampor kan var sjukt dyra! Denna gav jag runt 2000 för och det är inte i närheten utav vad lampan kostade som jag hittade till kontoret (jag köpte den inte eftersom det var mer än 3 gånger så mycket).
      Jag håller med om att lampmontering kan vara jäkligt besvärligt. Man behöver köpa till saker och/eller borra upp saker i taket för att kunna sätta upp den. Och som du säger dyra små lampor som går sönder vid minsta beröring; Man får fnatt!

      Kommentar av Jeanna — 16 mars 2012 @ 03:36

  2. Åh vad vacker den blev – verkligen en udda lampa – jättekul tycker jag!

    Kommentar av Linnea — 8 mars 2012 @ 13:29

    • Tack Linnea!

      Kommentar av Jeanna — 16 mars 2012 @ 03:31

  3. My spouse and I stumbled over here from a different page and thought I might check things out.
    I like what I see so i am just following you.
    Look forward to looking into your web page for a second time.

    Kommentar av Lampshades — 21 maj 2012 @ 04:54


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

