Jeannas Universum

20 mars 2012

Lördagsfika

Filed under: Dining — Jeanna @ 15:02

I lördags blev jag bjuden på fika på Conditori Duvanders i Kristianstad utav M och jag tror minsann att det är den mysigaste fikastunden jag någonsin har haft i mitt liv. (Tidigare har den mysigaste fikastunden i mitt liv varit en kopp cappuccino på en uteservering vid Spanska Trappan i Rom, men där handlade det mer om miljön och stämningen medan det här handlade om sällskapet och vad det fick mig att känna.) Medan jag satt och drack mitt latte macchiato pratade vi om arkitektur och design världen över från olika tidsepoker vilket fick mig att mysa långt in i själen! -Jag har väl aldrig någonsin förr kunnat haft ett sådant samtal med någon? (Okej, så ska jag erkänna att jag ligger i lä när det gäller kunskap om dessa ämnen även om det intresserar mig mycket.)

4 kommentarer »

  1. Jag fikade ”alltid” på Dufvanders i K-stad när jag bodde där. Och fortfarande är det dit vi går när jag hälsar på goda vänner:) Fast numera äter jag från deras mat-meny istället för bakverken.

    Kommentar av Cecilia — 20 mars 2012 @ 19:56

    • Jag har faktiskt aldrig varit där innan men jag tyckte att det var väldigt mysigt och fint. Jag är ingen fikamänniska egentligen,

      Kommentar av Jeanna — 21 mars 2012 @ 07:30

  2. Fy attan så gott med kladdkaka!!!!

    Kommentar av Cissi — 20 mars 2012 @ 20:25

    • Just denna var en specialare, Cissi: Kladdkaka i botten och med ett chokladkola överdrag. Rysligt god och så söt att tårna kryllade sig.

      Kommentar av Jeanna — 21 mars 2012 @ 07:28


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

