Jeannas Universum

29 juni 2012

Takida in concert

Filed under: Concerts, Music — Jeanna @ 00:51

På långfredagen (6 april) var jag och Susanne och såg Takida i Kristianstad. Nu gillar jag dom sedan tidigare (sedan jag första gången hörde ”Curly Sue”), men jag hade ändå inte riktigt trott att de skulle vara så pass bra live. De var faktiskt väldigt bra och jag blev positivt överraskad. (Sådana konserter gillas skarpt!)

Jag måste dock bara påpeka att det var en väldigt konstig blandning av människor på denna konserten! Allt ifrån hårdrockare, rockabilly folk, en hel hög med fulla ”runt 20 något” till vad som såg ut att vara en hög med bibliotekarie på konferens och några par här och var som var över 60 och stod prydligt klädda längs med väggarna.

Vi hann inte mer än komma dit förrän Susanne yttrade att stället såg ut som om man kom dit som singel skulle man bli snabbt uppraggad. 15 sekunder senare glider det upp en kille till Susanne och säger ”Gud så söt du är!”.

Jag å andra sidan råkade ut för en annan kille under konserten. Jag stod där mitt i folkhopen när jag plötsligt kände hur jag fick ett vitt klädesplagg kastat över mitt huvud. ”Är det där någons trosor så spyr jag!” hann jag tänka innan jag insåg att det var en T-shirt. När jag sedan vänder mig om upptäcker jag att en väldigt överförfriskad kille i bar överkropp står och gnider sig mot mig. Susanne, som då hade hamnat lite längre bak i folkhopen, skrek till mig att han tydligen hade stått där och gnidit en stund… Vilken jäkla syn! Och där har jag stått helt ovetandes…

2 kommentarer »

  1. Det var en konsertkväll jag sent ska glömma!😉
    På mer än ett sätt!
    Kram (och jag gillar översta bilden riktigt mkt!)

    Kommentar av Susanne — 13 juli 2012 @ 00:11

    • Jag håller med dig, på mer än ett sett var den där kvällen minnesvärd!😉 Dessutom har jag sedan dess tänkt på Takidakonserten så fort jag har sett en amerikansk kofta😉

      Tack för att du gillar bilden!❤

      Kommentar av Jeanna — 17 juli 2012 @ 03:21


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

