Jeannas Universum

12 juli 2012

Kärleken är beständig, men föremålen växlar

Filed under: Boys/Men, Love — Jeanna @ 17:11

Har ni Fabcebook så vet ni redan att det har skett en förändring i mitt liv; Jag är inte längre tillsammans med ”M” utan det finns en annan man i mitt liv numera, dvs. Pelle…

Inte för att jag lägger stor vikt vid vad andra tycker och tänker, dock vill jag ändå för min egen skull och för M:s skull förtydliga att uppbrottet inte hade något med honom att göra. Under de dryga 4 månaderna som M och jag var tillsammans har han behandlat mig väldigt väl! Han har inte på något sätt gjort något som fått mig att inte vilja vara tillsammans med honom. Att jag valde att göra slut med honom handlade helt enkelt om att jag fick väldigt starka känslor för någon annan; Pelle.

”Men vänta lite här nu…”, tänker säkert flera utav er och misstänker att jag har kört dubbelspel. Så är det inte!

För att göra en väldigt lång historia kort så har jag känt Pelle sedan jag var barn och vi växte upp bara ett stenkast ifrån varandra. Efter att inte ha sett varandra på 12-13 år (sist vi träffades fick vi dock båda känslor för varandra men ingen vågade göra något åt det) hittade Pelle mig på Facebook i början på våren och han och jag har sedan dess varit vänner och pratat en hel del. Efter att ha träffats över en fika (som vänner) i början på sommaren så visste både Pelle och jag att vi var ämnade för varandra och på den vägen är det.

Jag inser att jag har varit ytterst taskig och självisk gentemot ”M”. Men samtidigt kan man inte vara tillsammans med någon som älskar en bara för att vara snäll och speciellt inte när man själv älskar någon annan. Men jag inser att jag är en stor, jävla skit gentemot M och jag försöker inte framstå som något annat. Dock var jag helt enkelt tvungen att följa mitt hjärta på denna punkten och det ångrar jag inte. (Och för er som inte känner mig eller Pelle så väl så kan jag upplysa om att det är väldigt allvarligt mellan oss.)

 

De där rosorna som jag fick av ”M” på vår första dejt valde jag att torka och spara  när vi blev tillsammans. Men…nu har jag valt att kasta dom. -Inte för att jag vill glömma utan för att Pelle helt enkelt ÄR mannen i mitt liv…

2 kommentarer »

  1. Härligt med kärlek!
    Klart att man måste följa sitt hjärta, även om det innebär att ett annat krossas på vägen.
    Jag önskar er all lycka🙂

    Kommentar av Maria — 15 juli 2012 @ 16:07

    • Kärlek är underbart!❤
      Tack för lyckönskningen!

      Kommentar av Jeanna — 17 juli 2012 @ 03:33


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

