Jeannas Universum

12 juli 2012

”Något fint till någon fin”

Filed under: Gifts — Taggar: — Jeanna @ 17:20

På Pelles och min första dejt fick jag en diamant utav honom, så där bara. Jag var hembjuden till honom på middag och jag hann inte mer än att komma innanför dörren förrän ha sa att han hade en present till mig. Han gick först och hämtade en chokladkartong med Lindt ”Sweet Hearts” och sedan hämtade han en liten ask som han räckte över med orden ”Något fint till någon fin”. I asken låg en diamant…

”Men… Eh… Men, det är ju… Alltså, men…” Jag fick inte fram något vettigt svar utan stod bara och gapade när jag insåg vad det var. (Så får man alltså tyst på Fröken Jeanna.)

Nu är det inte storleken på diamanten som är det viktiga för mig utan själva tanken och handlingen. Ni som har läst min blogg tidigare vet historien om diamantöronhängena och mig 30-års dag. -Jag skämtade med Jamie om att jag alltid hade velat ha ett par diamantöronhängen i vitt guld och att jag förmodligen inte skulle träffa en man som gav mig diamanter så det hängde på honom. Och när min 30-årsdag kom, fick jag de där öronhängena av Jamie och jag blev rörd till tårar.

Så, vad det jag egentligen vill ha sagt med detta inlägget är att den där mannen som jag förmodligen aldrig skulle träffa (någon som gav mig diamanter), visade sig i slutändan ge mig en diamant på vår första dejt!

(Jag ska påpeka att Pelle även äter upp gulan i mitt kokta ägg, precis så som min pappa brukade göra när jag var barn och som jag som ung sa att jag ville ha en man som gjorde när jag blev stor.)

 

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

