Jeannas Universum

19 juli 2012

Husvagnssemester på Hasslö

Filed under: Uncategorized — Jeanna @ 12:59

Jag, Fröken Jeanna, har tillbringat förra helgen i en husvagn! Detta betyder att grisar snart kommer att kunna att flyga och att helvetet snart kommer att frysa till is… (Här refererar jag till engelskan.)

Pelle bjöd mig på Hasslöfestivalen den gågna helgen och istället för att tränga oss på och vara inneboende hos vänner/bekantar har vi tagit husvagnen med oss. (Obs, jag äger ingen husvagn, det är Pelles.) Husvagnen har vi sedan under festivalen ställt hemma hos en bekant till Pelle. Eller, bekant och bekant, de rörde sig om en kille som Pelle träffade på tåget en gång hem från jobbet i Köpenhamn så att kalla honom för bekant vore en överdrift. Men det där med att vara en öppen och social människa och som har lätt för att få kontakt med andra visar sig vara bra vid sådana här tillfällen.

Okej, så jag erkänner att det inte var så hemsk att sova i husvagn! Jag överlevde alldeles utmärkt och jag tyckte faktiskt att det var mysigt att få gosa ner sig i sängen natten till söndagen och titta på film medan man hörde regnet slå mot husvagnen (regnet verkligen öste ner!) Även om jag inte alls är typen som tar husvagnen och drar iväg på campingsemester, måste jag erkänna att det vid sådana här tillfällen var perfekt att faktiskt ha en husvagn.

 

4 kommentarer »

  1. Haha jag är precis likadan, jag är verkligen ingen husvagnsperson men jag förstår vad du menar. När jag växte upp reste vi framför allt i Norge och då bodde vi i hytte, vilket jag tyckte var mysigt.

    Kommentar av Linnea — 20 juli 2012 @ 10:10

    • Åh, Hytte i Norje låter ju ursysigt!😀

      Kommentar av Jeanna — 20 juli 2012 @ 12:50

  2. Jag sällar mig till er skara!🙂
    Är ingen husvagnsemestrande person men i rätt läge (med rätt person😉 ) är allt mysigt.

    När jag var yngre och tävlade i tennis hade vi en period en Combi Camp, en slags blandning av husvagn och tält som var årets nyhet på den tiden men som aldrig slog igenom riktigt (men fortf finns). Det var mysigt att åka från stad till stad på sommaren och vi bodde i många natursköna miljöer.

    Kul att se dig på Hasslö förresten och en ära att få hälsa på Kärleken i ditt liv!🙂

    Kram

    Kommentar av Susanne — 22 juli 2012 @ 16:28

    • En Combi Camp? Det har jag aldrig hört talas om! Det måste jag googla så att jag får se hur en ser ut🙂

      Mmm, det ska ju vara med rätt person också! Känns extremt viktigt när det gäller ett så litet utrymme och man mer eller mindre är på varandra.

      Trevligt att träffa på dig också och att få träffar din familj.🙂

      Kommentar av Jeanna — 22 juli 2012 @ 23:18


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

