Jeannas Universum

19 juli 2012

Smedjegården

Filed under: House, Smedjegården — Jeanna @ 23:56

Numera tillbringar jag mycket tid hemma hos Pelle på ”Smedgegården”; En gård med anor från 1700-talet och som Pelle köpte för ca 1,5 år sedan. Som tur är, är både Pelle och jag människor som vill bo lantligt och stort och vi tycker det är charmigt med äldre hus och där är Smedjegården helt perfekt. Jag verkligen älskar alla vrån och allt utrymme som finns på gården och läget är helt perfekt enligt min smak!

Jag hjärtar Smedjegården!

Smedjegården med alla dess byggnader.

6 kommentarer »

  1. Oj vilken stor gård! DÄr har ni lite att dona med! =) Har han djur också? Mysigt att bo på landet! =)

    Kommentar av Linnea — 20 juli 2012 @ 10:07

    • Mmm, den är stor och som du påpekar finns det att göra där. Som tur är, är både Pelle och jag människor som gärna gör saker och är flitiga istället för att sitta och rulla tumamrna framför TV.🙂 Sysslolösa lär vi ju inte gå!🙂
      Pelle har inga egna djur men det finns tjejer/kvinnor som hyr stallplatser utav honom så vi har hästar runt om oss.🙂

      Kommentar av Jeanna — 20 juli 2012 @ 12:40

  2. Ser stort och väldigt idylliskt ut! 🙂

    Vet du historien bakom namnet Smedjegården?

    Kommentar av Susanne — 22 juli 2012 @ 16:49

    • Smedjegården nämns i de gamla dokumenten som Pelle fick med till gården. (Han fick en massa gamla dokument när han köpte huset. Bland annat papper från ett skifte år 1805.) Jag ska fråga honom om han vet namnets ursprung så återkommer jag.🙂

      Kommentar av Jeanna — 22 juli 2012 @ 23:30

  3. Vilken härlig gård! Min dröm är att en dag bo på gård, en dröm jag delar med min kära sambo, så en dag går den nog i uppfyllelse.

    Kommentar av Maria — 29 juli 2012 @ 07:07

    • Jag hoppas er dröm går i uppfyllelse, Sara-Maria!
      Det ÄR härligt att bo på gård (tja, om man nu uppskattar det vill säga).

      Kommentar av Jeanna — 30 juli 2012 @ 11:30


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

