Jeannas Universum

28 juli 2012

ZZ Top konsert

Filed under: Concerts — Jeanna @ 11:33

I måndags drog jag och Pelle till Ystad; Ett par dagar tidigare hade jag via en vän fått reda på att ZZ Top skulle spela på Öja slottsruin och när jag meddelat Pelle detta inhandlades det snabb biljetter. (Eller, jag fick inte köpa några biljetter utan Pelle skulle bestämt betala för min också. Det är lite av ”problemet” som vi har: Pelle vill gärna bjuda men jag har svårt att ta emot utan måste alltid göra rätt för mig. Nu gäller inte detta bara i förhållande till Pelle utan jag är sådan med alla: Jag SKA alltid göra rätt för mig och inte känna att jag står i skuld till någon!)

Vi åkte ner vid tidig eftermiddag och strosade runt på stan bland blommande stockrosor och ljuvligt solsken och innan färden till slottsruinen avnjöt vi en varsin plankstek. (Jo tänka sig, jag lyckades tjata mig till att jag skulle bjuda honom på middag.) Våra grannar under middagen var ett par uppklädda och överförfriskade män och de underhöll oss vill jag lova. Väl ute på konsertområdet satte vi oss i ett loungeområde med en varsin dryck och tittade på folk. Tja, vad ska man säga? -Det fanns verkligen intressant klientel på den konserten!

Konserten i sig var hyfsat bra; Vi hade golden circle biljetter så vi stod långt fram men jag blev besviken på ljussättningen (den var näst intill obefintlig) och ljudet. Men, min största besvikelse var nog att de inte spelade ”Rough Boy”! De spelade sina andra hits men inte just ”Rough Boy”, tyvärr… Nu har jag ingen jättekoll på ZZ Tops repetoar, men jag kan iallafall räkna upp 5-6 låtar och just ”Rough Boy” fanns med på en av ”Absolut Power Ballades” -skivorna som jag spelade flitigt under högstadiet. (Nostalgi på hög nivå med andra ord.)

I det stora hela var hela måndagen supermysig!

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

