Jeannas Universum

9 november 2010

Fullspäckad helg

Filed under: Celebration, Dating, Friends — Jeanna @ 23:52

Helgen som kommer är verkligen fullspäckad!

På torsdag ska jag alltså bege mig av till Växjö och träffa Johan aka ”Tiodansaren”. Hihi, jag ska inte skriva Annickas kommentar till det hela men vi får väl se ifall hon får rätt? (”Tell-it-like-it-is-Annicka” heter hon numera.)

På fredag ska jag och ”Kastanienhofs granntanter” ha vinafton med trerättsmeny hemma hos Inga med klädsel långklänning. Trevligt!

På lördag fyller Lukas 2 år så det blir kalas på Hasselbacken. På kvällen ska jag och Tobbe till Karlshamn och titta på Thomas Petterssons show.

På söndag är vi ett gäng kvinnor som ska till Växjö och titta på musikalen ”Sound of music”, Johan ska också med. (Tänka sig, han får träffa min mamma redan på söndag.)

Vilken trevlig helg jag har att se fram emot!

Dagens fundering

Filed under: Thoughts — Jeanna @ 16:34

En skinnjacka är snyggt.

En skinnväst är fult och ocoolt.

-Så det är alltså skinnarmar som gör något coolt?

Det är till dig faster…

Filed under: Daily Life — Jeanna @ 15:15

Hallå?

Det är till dig faster…

1. 80-talet ringde och vill ha tillbaka sin pudelfrisyr.

2. NASA ringde; Ditt ego stör deras utrustning.

3. Pappa ringde – Han tycker inte att du är rolig!

Jag vet inte vad som är fel…

Filed under: Blog — Jeanna @ 14:58

…men när jag lägger upp bilder här på bloggen så förlorar de lite av sin skärpa. De blir inte alls så skarpa som orginalet och jag har försökt med allt möjligt utan att resultatet förändras.  Hm…

På kajen i Sölvesborg en dag i juni

Filed under: Daily Life — Jeanna @ 14:55

Välkommen till välden, tösabit

Filed under: Celebration, Friends — Jeanna @ 13:04

Grattis till Helen och Mattias som fick en liten flicka igårkväll.

My Angel

Filed under: Interior Design — Jeanna @ 08:31

På byrån i hallen har jag min ängelsnöglob. Det står där året runt fastän den kanske är ett julpynt egentligen? Men jag bryr mig inte för jag tycker för mycket om det för att inte ha den framme. Me and my Angels…

En egendomlig känsla

Filed under: Boys/Men — Jeanna @ 01:40

Det senaste dygnet har jag pratat fyra gånger med ”dansaren” i vad som måste bli totalt över sex timmar. Nej, förrästen…det måste bli mer än sex timmar (men strunt samma).

Det är en egendomlig känsla! Det känns som att jag har känt den här mannen i hela mitt liv! Som att vi har varit vänner hur länge som helst men inte pratat med varandra på ett tag bara. Det känns inte nervöst eller pirrigt heller utan bara väldigt avslappnat och öppet. -Otroligt avslappat måste jag säga! Hade jag kommit hem till honom tror jag att jag direkt hade känt mig hemma om ni missförstår mig rätt. Jag är heller inte upp över öronen förälskad, så att jag inte kan äta eller dricka eller tänka klart. Det känns inte alls så… Det känns bara väldigt ”hemma”.

Nu tar jag inte alls ut segern i förväg så missförstå mig inte. Jag vet inte alls vad som kommer att hända eller leda till. I vilket fall som helst så är jag övertygad om att jag har fått en vän för livet! Dock kan jag ju inte låta bli att fundera på spådomen från i sommras: Att jag i slutet på detta året skulle träffa en man som (äntligen) skulle förstå mig och ge mig det jag vill ha….

Blogg på WordPress.com.