Jeannas Universum

18 oktober 2010

Roadtrip

Filed under: Friends, Music, Travelling, Videos — Jeanna @ 23:39

Imorgon klockan fem kommer ”tjejerna” och hämtar mig och sedan bär det av 25 mil nordväst ut! -Roadtrip! Det är tur Annicka är med för då är vi ialllafall två som behöver många kissepauser!

Har jag sovit något inför resan? -Nej! Kommer jag att kunna sova? -Nej, förmodligen inte! Har jag packat min lilla matsäck?-Nej! Och vad är klockan? -23:42. Bra jobbat Jeanna!

Vägen vi ska färdas har jag kört många gånger de sneaste året och en låt som alltid brukade spelas på radion under min färd var den här: ”Ambitions” med Donkey Boy., så jag lämnar er med den. Enjoy!

***

Klockan: 03:45 – Nu har jag ringt och kollat så de andra är vakna (och det var dom). ”Du är också vaken hör jag, sa Annicka.” – ”Nej, jag har inte gått och lagt mig ännu!”  (Jag har haft energi som en liten Duracell Kanin hela natten igenom och stutsat runt. Bra Jeanna!)

Garttis Lukas!

Filed under: Celebration, Family — Jeanna @ 21:08

Grattis på namnsdagen lille Lukas önskar faster Jeanna och farmor Monika!

Någonstans i Neverland…

Filed under: Emotions, Uncategorized — Jeanna @ 17:01

Jag gav mig själv åt ödet, jag slutade tänka, älta och oroade mig. Jag slutade känna nervositet och att ha magont…och det gav resultat: Den första natten, då mitt liv låg i ödets händer,  trädde jag  in i Neverland med ett kalrt sinne.  Och mellan denna vakenhet och sömn, fick jag en uppenbarelse. -Jag vet nu vad mitt nästa drag ska vara: Jag kommer att tänka utanför ramarna på ett kreativt sätt… (Det är nästan så att jag klappar mig själv på axeln, för detta är på gränsen till genialiskt, tror jag…)

Så, jag vet vad jag ska göra och hur jag ska göra det, men jag saknade fortfarande ett ledmotiv. Hela dagen igår har jag vändt ut och in på alla tänka bara låtar i mitt huvud men inte hittat vad jag har sökt: Texten måste stämma samt rythmen och stämningen på låten.  Så nyss gjorde jag en sökning på en låt i ett helt annat syfte, och vad fick jag på förlag? -En låt som inte alls hade med saken att göra, men den stämde perfekt till mitt projekt. Jag har hittat låten! -Den perfekta låten!

Än så länge har jag ödet på min sida och resten återstår att se. Aningen kommer mitt bidrag att tas emot med öppna armar och med ett stort leende, eller så kommer det att hatas: Det finns inget mellanting. Vi får helt enkelt se om ett par veckor hur dommen lyder, och fram tills dess ska jag jobba med mitt lilla projekt: Det är vinna eller försvinna som gäller den här gånger: Jag kommer att lämna ett djärvt bidrag som gör att jag inte kommer att få en andra chans… Men jag satsar hellre allt, och våga stå ut, än att bara satsa halvdant.

Sökord: Broken Door

Filed under: Daily Life — Jeanna @ 16:11

Jag var nyss inne på Youtube och skulle söka upp ”Broken Doors” senaste singel. Som fjärde förslag i listan fick jag följande. Tycker det är rätt kul!

Bidragen till fototävlingen

Filed under: Photography, Polls, Uncategorized — Jeanna @ 13:10

Så är stunden kommen och det är dags att rörsta fram årets bästa oktoberbild. Jag har fått in bidrag från 7 stycken fotografer, 6 tjejer och 1 kille (alla har dock inte valt att deltaga med 3 st bilder.) Bilderna här under ligger blandande, dvs. att de inte är uppdelade i tur och ordning efter fotograferna.

Bidragen är följande (klicka på bilderna så förstoras dom):

Röstningen:

Välj ut de TRE bilder som ni tycker bäst om och klicka sedan på de bildnumerna i enkäten här under, klicka sedan på ”Vote”. (Bilderna ligger i ordning men jag har även hjälpt er med att numerera bilderna i ena kanten.) Det går bara att rösta en gång per IP-adress för att inte fusk ska uppstår. Vidare har jag även valt att dölja resultatet, dels för spänningens skull och dels för fusk. (Jag ska även tillägga att jag inte kan se hur var och en utav er har röstat, man röstar alltså anonymt.)

Tävlingen avslutat vid midnatt på fredag och på lördag kommer jag att presentera vinnaren. I potten ligger ett nytt halsband av märket Pilgrim, men blir det nu en manlig vinnare kommer priset att bytas ut.

Blogg på WordPress.com.