Jeannas Universum

6 oktober 2010

Jaha, då har Jeanna träffat en ny igen…

Filed under: Boys/Men, Family, Love — Jeanna @ 20:52

Skillnaden mellan min bror och mig hade kunnat bli en lång lista om jag hade valt att räkna upp dom. Jag tycker att Jamie och jag varken är lika till utseende eller personlighet. Visserligen får både jag och Jamie höra att vi liknar våran mamma, fast jag tycker ändå inte att Jamie och jag är lika varandra. (Flera gånger under våran uppväxt har Jamie och jag till och med misstagits för ett par!)

Våran personlighet stämmer inte heller överrens med varandra. Mamma frågade en gång vad jag menade med det och jag svarade henne: ”Jag hade lätt kunnat plugga på Kostfack medan Jamie aldrig hade fått för sig att göra det!” -Mamma skrattade så hon knappt fick luft av tanken på att Jamie skulle plugga på Konstfack.

Vidare hade nog alla blivit förvånad om Jamie hade börjat diskuterat religion, filosofi eller beteendevetenskap på djupare nivå; Eller om man överhuvudtaget hade hittat honom läsandes en bok. (Nu menar jag inget illa menat mot min lillebror!) Spontana ryck av att resa utomlands en längre period eller att ens flytta utomlands är heller inget som direkt tilltalar min bror. -När jag stack till USA och pluggade ett år frågade jag honom ifall han inte var sugen att göra det samma. Till svar skrattade han: ”Nej du! Jag ska stanna i Sverige och försvara kung och fosterland!”

En annan skillnad mellan Jamie och mig är att han endast har tagit hem en tjej som han har presenterat för släkten: Cissi. Och så här snart sju år senare (eller är det åtta?) håller dom fortfarande ihop. Min historik på den punkten… Ah, liiite annorlunda.

Jag har räknat ut att under den tiden Jamie och Cissi har varit ihop har jag presenterat fem olika pojkvänner för dom! (A, K, C, M och A.) *Skrattar* ”Hej, det här är min nya pojkvän X…” Joda, jag känner mig jätteseriös om nu undrar! Äh, nej… Det är så att jag nästan känner att min familj tänker: ”Jaha, då var det dags igen! *Pustar* Jeanna har träffat en ny…” Nu har jag visserligen varit allt försiktigare och i mitt senaste förhållande tog det fyra månader innan jag presenterade honom för familjen. Men ändå!

Deklaration till min familj:

Jag lovar att inte presentera någon i onödan för er i fortsättningen! Jag tänker inte ens berätta om någon! Kanske träffar jag inte alls någon nu, kanske gör jag det. Kanske har jag inte alls någon i min omgivning som jag är intresserad utav, kanske finns det någon speciell. Kanske är det till och med så att jag lever loppan och har flera stycker som lurar i kulisserna. Vare sig hur det än förhåller sig, så ska nu inte få träffa någon på mycket länge! Jag lovar och svär!

Lillebror Jamie…

På stranden vid Godahoppsudden

Filed under: Travelling — Jeanna @ 16:34

Safaristuga

Filed under: Travelling — Jeanna @ 14:00

Den här mysiga stugan bodde mamma och jag i då vi tillbringade några dagar i utkanten av Krugerparken.

Fototävling

Filed under: Photography — Jeanna @ 13:36

Jag har beslutat mig för att ha en fototävling här på min blogg och givetvis kommer vinnaren att få ett pris. Mobil-. kompakt eller systemkameror, alla sorts bilder är välkommna. Det enda kravet är att bilden ska vara tagen under oktober månad och är motivet helt valfritt – Människor, djur, mat, natur…vad som helst.

Ni som vill deltaga maila mig era bilder (max tre bilder per person) innan den 16 oktober. Därefter kommer jag att publicera bilderna på min blogg utan att tala om vems bilderna är och sedan kommer jag låte er läsare rösta fram en vinnare.

Höstmys i Ekebo

Filed under: Family, Friends, Party — Jeanna @ 11:47

I helgen har Cissi bjudit in mig på höstmys i Ekebo tillsammans med en massa andra tjejer. Nej, denna gången blir det inte inne på Hasselbacken tjejerna ska träffas även om vi nu ska hålla till på Hasselbackens ägor; Denna gången ska vi mysa i Ekebo.

För första gången ska jag även bland annat få träffa ”Susalull” (är väl kanske på tiden efter allt detta bloggande).

Jag ser fram emot helgen!

Faces of Sweden Rock 2010

Filed under: Concerts — Jeanna @ 10:00

På Sweden Rock sammlas alla sorts människor åldersmäsigt och man kan klä sig precis hur som helst. (Bilderna förstoras om ni klickar på dom.)

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.