Jeannas Universum

23 oktober 2010

Jag får väl ta och skvallra lite…

Filed under: Boys/Men, Love — Jeanna @ 13:17

Jag har fått så många nyfikna förfrågningar och eftersom att jag har sagt A får jag väl säga A½ utan att säga B. (Var det där logiskt?)

Jo, det finns två killar/män i mitt liv som betyder lite extra för mig.Trots det är det inga killar jag är tillsammans med…

Den ena är så grymt snygg att till och med mamma nu har frågat om honom. Vad jag, Linnéa, och Malin redan tycker om killens utseende vet ni redan och mammas kommentar var ”Det var en vacker pojk!” -Kors i taket! Vi tycker alla samma sak! Sedan att han är helt är jäkla, förbaskat perfekt spelar också in. Trots det…nej vi är bara vänner och mer än så kommer det inte att bli! (Det är för komplicerat och det är allt ni behöver veta!) Men jag gillar honom och hade det varit andra omständigheter så kanske? Men nu? Nej…

Sedan har vi  en man ifrån Karlskrona som har funnits i mitt liv i ca 6 veckor tror jag det blir! Ett par år äldre än mig och också helt jäkla perfekt! Han har rest betydligt mer än mig och vill resa till plaster jag också drömmer om! Han gillar USA lika mycket som mig och har rest en del del där. När vi träffades hade han precis bilat från Los Angeles till New York. Han är en riktig gentleman, skärpt och smart samt att han även är en ”Ironman”, grymt vältränad med andra ord. Han är helt klart en sådan där kille som man gifter sig med. Stabil och trygg med ett bra jobb osv. Dagligen får jag små gulliga sms från honom samt mail… Tydligen är han väldigt kräsen när det gäller tjejer och det är därför som han har varit singel ett tag. Men när det gäller mig så har jag tydligen ”något visst” (vad tusan det betyder?) som inte andra kvinnor har och han kan inte glömma mig. (Visst är det smickrande att få sådant till sig!) Visst är jag intresserad av honom! Han är fin osv. Men… Jag är inte redo med mig själv som singel ännu! -Han är inget strul man bara har en kort fling med och då blir det komplicerat om jag inte känner mig redo! Dock säger han att han gärna väntar på mig… (Hur sött är inte det da?) Men jag kan inte låta honom vänta för jag vet inte när jag är redo? I år? Nästa år?

Näää… Det är ju det, kruxet i mitt liv just nu! Att jag vill vara själv! Att jag inte vill ha en pojkvänn! Och naturligtvis ska de mest perfekra killarna kosra min väg just då!

Och vem stöter jag på?

Filed under: Boys/Men, Memories — Jeanna @ 09:34

I  förgårkväll kom jag att tänka på ett fd strul till mig; Inte en pojkvän utan en kille jag strulade med en kort period när jag var 20-någonting. Nu var denna kille ingen minnesvärd historia, det var inte därför som jag kom att tänka på honom, utan jag mindes en rolig sak som han hade berättat för mig som han råkade ut för som ”moppekille” i sin ungdom. Annars har jag inte sett denna kille på runt 12 år, tror jag. Jag har inte tänkt på honom, jag har inte stött på honom och jag har inte haft kontakt med honom de senaste 12 åren. Varför jag just i torsdagkväll kom att tänka på den där modephistorien vet jag faktiskt inte; Den där händelsen med modepbackspegeln dök upp i mitt huvud spontant bara och jag skrattade lika mycket då som jag gjorde första gången denna killen berättade den för mig.

(Nu ljuger jag faktiskt lite. Denna killen letade faktiskt upp mig på Facebook för några år sedan och skickade några mail för att höra hur det var med mig osv. Han hade då flyttat tillbaka till Sverige efter att ha bott i Australien i väldigt många år. Men jag var föga intresserad och allt rann bara ut i sanden.)

Hur som helst… Igår när jag skulle till Hasselbacken såg jag inte mitt vackraste ut när jag körde hemifrån. Håret var uppsatt i en toffs på huvudet, jag var osminkad bortsett från ett par drag med mascaran på mina ögonfransar och jag hade en tjock, gammal olle på mig för att kunna vara ute och busa med Lukas utan att behöva bry mig om att få fläckar på kläderna. Nu är jag inte fåfäng (för då hade jag inte lämnat mitt hus sådan) men jag kan ärligt säga att jag har sett betydligt vackrare ut i mitt liv än just i det ögomblicket.

På vägen till Hasselbacken stannar jag och tankar och vem möter jag på bensinstationen som står före mig? Japp… ”Mopedkillen”. Han tittar en lång stund på mig utan att säga något, som om han tänkte  ”Är det Jeanna?” Jag å andra sidan ser direkt att det är han, men bedårande vacker som jag känner mig i den stunden låtsas jag som att det regnar och ignorerar honom totalt. Men, som om det inte var nog… Vem hoppar då ut ur bilen och säger ”Men hej!” till mig? -En tjej jag inte alls hade förväntat mig att se honom ihop med! En tjej som jag en gång i tiden dansade jazzdans ihop med på högstadiet under ”valfri kurs” i skolan; En tjej jag inte alls gillade som ung!. (Hille: En tjej från Mörrum, blond och inte hon som börjar på J.) Vad tusan, är han ihop med henne nu? -Sist jag såg henne hade hon barn ihop med en annan kille, visserligen var det för flera år sedan, men ändå!

”Hej, hej!” säger jag lite snabbt till denna tjejen och sedan blev jag oerhört  ”upptagen” med att tanka min bil och vände då ryggen emot dom för att denna tjejen inste skulle försöka inleda ett samtal med mig. Som tur är lämnar dom mig båda ifred utan att försöka prata, men jag känner ändå att jag inte kan låta bli att försöka komma där ifrån så fort som möjligt! -Jag känner mig som att jag ser ut som sju svårar år där jag står!

Men varför är det så? Att vi tjejer bryr oss om hur vi ser ut när vi stöter på en fd? Hade det varit någon jag fortfarande hade velat ha tillbaka så hade jag förstått det, men nu? Jag har inget intresse alls utav denna killen! Non what so ever! Jag skiter fullständigt i honom och hans liv… Dock kunde jag ändå inte låta bli att tänka: Varför stöter jag på honom just idag, när jag ser ut så här? Varför?

Och vinnaren är…

Filed under: Photography, Polls, Uncategorized — Jeanna @ 00:17

Första priset går till Tyskland och tävlingens ända manliga tävlande! Grattis! Fick totalt 19 röster.

Två kom Susanne med denna bilden. Totalt 17 röster.

Tredje platsen går till Tyskland. Totalt 15 röster.

Fjärde platsen går till Susanne med 14 röster.

Femte platsen delas av Cecilila, Linnea och Susanne på 12 röster vardera.

Grattis säger jag till alla!

Totalt har 45 personer röstat (med 135 röster). Tack för alla som har deltagit i röstningen!

Till er fotografer som inte hamnade i toppen kommer jag att skicka ut ett seperat mail till för att berätta röstningsresultatet.

Fotograferna är upphovsmän/kvinnor till följande bilder:

Tyskland

Susanne

Linnea

Cecilia S

Malin J

Cissi M

Emma H


Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.